هفت‌تپه؛ دستاورد شیرین دولت سیزدهم/وعده آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات هفت‌تپه محقق شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 | 09:39 ق.ظ
هفت‌تپه؛ دستاورد شیرین دولت سیزدهم/وعده آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات هفت‌تپه محقق شد حرکت «دولت مردمی» آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی در مدار شعار سال و پشتیبانی از کارگران، یکی از سه ضلع مثلثِ آرامش‌بخش هفت‌تپه بود.

هفت‌تپه؛ هفت شهر عشق. معبدِ عاشقان و عارفان. مامن شیرانِ روز و پارسایان شب. منطقه‌ای در حصار نیشکرها، که در دوران دفاع مقدّس، بوی خون و خمپاره گرفت. از خاک این منطقه، پنجاه و هفت دلاورش به افلاک رسیدند و خونِ «ابوتراب‌ها» در پهنه‌ی کشتزارهای سرسبزش، شوری شیرین افکند. غیرت «عباس‌ها» و «رحمان‌ها» زیر بمباران بی‌محابای بعثی‌ها و موج خمسه خمسه عراقی‌ها بر تاسیسات نیشکر، شرافت و مردانگی را بر تاریخ هفت‌تپه حک کرد.

هرچند هفت‌تپه پیش از مهرماه ۱۴۰۰، قامتش در سوءمدیریت‌ها، خمیده شده بود اما در آغازین پرتو خورشید در هجدهمین روز مهر آن سال، پس از ماه‌ها اعتراض، با تحقق وعده دولت سیزدهم در سایه همدلی و همّت نیشکری‌ها، لبخند امید بر چهره‌ تکیده کارگران نقش بست و نوای زندگی در قدیمی‌ترین کارخانه‌ی نیشکری ایران نواخته شد.

کارگرانی که پیش از این، سفره‌های خالی‌شان را در خیابان‌ها گسترانده بودند و فریاد اعتراض‌شان از حقوق‌های عقب افتاده و مدیریت ناکارآمد گذشته در خیابان‌های این شهر پیچیده بود، با «تصمیم مشترک» سران قوا به عرصه‌ی تولید بازگشتند و چند روز بعد، مردان رنج‌‌دیده از سوء مدیریت‌ها، در پناه هفت طرح، طلوع زیبای بیست و ششمین روز پاییز را نه از سنگر اعتصابات، بلکه در سنگر تولید به نظاره نشستند.

تحقق وعده دولت رئیسی

حرکت «دولت مردمی» آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی در مدار شعار سال و پشتیبانی از کارگران، یکی از سه ضلع مثلثِ آرامش‌بخش هفت‌تپه بود. با انتخاب آیت‌الله رییسی به عنوان هشتمین رییس‌جمهور، حمایت از کارگران هفت‌تپه وارد فاز جدیدی شد و جانبداری از این پشتوانه‌های تولید، هم‌راستا با مانع‌زدایی قوه عدلیه، فضای امید را به هفت‌تپه برگرداند.

دستاوردی شیرین در خوزستان

یک ماه پس از واگذاری هفت‌تپه به توسعه نیشکر، جان تازه‌ای در این واحد نیشکری دمیده شد. در آن زمان، آیت‌الله رئیسی، نیشکر هفت‌تپه را دستاوردی مهم در خوزستان خواند که کارگران را شادمان و تولید را رونقی دوباره بخشید.

در آن برهه، رئیس‌جمهوری با اشاره به واگذاری مدیریت شرکت نیشکر هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد، به لطف الهی مشکلات هفت تپه حل شد و پرداخت حقوق کارگران و معوقات آنها در مدت کوتاهی سامان پیدا کرد.

همّت نیشکری‌ها و پشتیبانی دولت برای بازسازی هفت‌تپه

پس از واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به هفت طرح، جوانه‌های امید روئیدن گرفت و اقدامات ماندگاری با دستور دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و حمایت و پشتیبانی دولت سیزدهم انجام و در نتیجه این اقدامات، رضایتمندی کارگران این شرکت حاصل شد.

بازسازی کارخانه تولید شکر، احیای اراضی کشاورزی، پرداخت مطالبات، بروز شدن حقوق‌ها، شکسته شدن رکورد ۶۰ ساله با کشت پنج هزار هکتار نیشکر و اکنون، افزایش ۲ برابری تولید شکر، تنها بخشی از دستاوردهای شیرین واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در مدّت ۱۸ ماه، رقم خورده است.

حماسه اقتصادی برای تحقق شعار سال

به گفته دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، امروز خانواده بزرگ توسعه نیشکر در هشت طرح، دوشادوش و در کنار هم، خوانِ برکت مزارع نیشکر را گسترانده و با دست‌های پرتلاش و چشمانی امیدوار، حماسه‌ی اقتصادی را از دل مزارع نیشکر تا کارخانه‌های تولید شکر رقم زنده‌اند.

هفت‌تپه در مدار امید

امروز هفت‌تپه ۱۸ ماه پس از واگذاری، در سایه همّت نیشکری‌ها، در درخشش تولید و فعالیت گسترده صنایع جانبی، در ترنّم چرخشِ دستگاه‌ها و در پچ پچ شادمانی کارگران، روح تازه‌ای دمیده شده است.

هفت‌تپه تنها دستاورد صنعت نیشکر در در دولت مردمی نیست؛ بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه پساب صنعتی تغلیظ ویناس، طراحی دروگر، تولید واریته‌های سازگار با اقلیم خوزستان، برداشت پررونقِ محصولات غیرنیشکری، طراحی قطعات صنعتی و بازسازی ادوات کشاورزی و… بخشی دیگر از دستاوردهایی است که به کیمیای همّت نیشکری‌ها و پشتیبانی دولت سیزدهم به ثمر نشسته و نوید روزهای خوب را برای آبادانی و سربلندی ایران اسلامی به ارمغان آورده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار