افزایش ۳۴۰ هزار بشکه‌ای تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 | 08:43 ق.ظ
افزایش ۳۴۰ هزار بشکه‌ای تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از افزایش تولید نفت این شرکت به میزان ۳۴۰هزار بشکه‌ در روز خبر داد. حسن شهروئی روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، بیان کرد: با توجه به فعالیت های انجام شده در سال ۱۴۰۱ یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت بهره‌برداری نفت و […]

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از افزایش تولید نفت این شرکت به میزان ۳۴۰هزار بشکه‌ در روز خبر داد.
حسن شهروئی روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، بیان کرد: با توجه به فعالیت های انجام شده در سال ۱۴۰۱ یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در حوزه تولید نفت، گاز، میعانات گازی، آب و پساب، افزایش تولید نفت به بیش از ۳۴۰هزار بشکه در روز ناشی از انجام اقدامات توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی است.
وی افزود: از اقدامات مهم انجام شده این شرکت در حوزه تولید، بازگشایی چاه‌ها و افزایش میزان تولید نفت شرکت کارون از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در اواسط سال ۱۴۰۱ به حدود ۸۴۰ هزار بشکه در روز است. همچنین تولید روزانه حدود ۸۵ هزار بشکه پساب نمکزدایی در گستره شرکت و تزریق بیش از ۹۷ درصد آن در چاه‌های تزریقی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: تولید روزانه حدود ۴۵۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۲۵ هزار بشکه مایعات گازی و حدود ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب شرب، خام و صنعتی در تصفیه‌خانه آب صنعتی از دیگر اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در حوزه تولید است.
وی به اسیدکاری گسترده و زنده سازی تعداد ۱۴ حلقه چاه در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: این فعالیت منجر به افزایش تولید به میزان هفت هزار بشکه در روز شد. همچنین تعمیر با لوله مغزی سیار در راستای اهداف مختلف و احیاء تعداد ۱۱۵ حلقه چاه با مجموع دبی افزایشی ۴۰ هزار بشکه در روز از دیگر اقدامات حوزه نگه‌داشت و افزایش تولید این شرکت است.
شهروئی گفت: شرکت نفت و گاز کارون همچنین اقدامات بسیار ارزنده ای در حوزه حفظ محیط زیست انجام داده است که در این زمینه می توان به کاهش گازسوزی به حدود پنج درصد با وجود افزایش میزان نفت تولیدی و فرسودگی تجهیزات و تعمیرات اساسی برخی تأسیسات، اسیدکاری و بهبود وضعیت تزریق پذیری تعداد ۲۰ حلقه چاه تزریقی پساب در مجموعه‌های کریت، واحد-۳ و منصوری باهدف افزایش/نگه‌داشت ظرفیت تزریق پساب به چاه‌ها، کاهش مشکلات زیست‌محیطی و جلوگیری از ارسال پساب به حوضچه‌ها اشاره کرد.
وی افزود: جلوگیری از سوزانده شدن حدود ۹۳.۶ هزار بشکه نفت در ۶۰ مورد عملیات با به‌ کارگیری دستگاه سیار فراورش نفت (MOT) ملکی و استیجاری، تبدیل خطوط لوله فلزی به فلزی پوشش‌دار (FBE) چاه‌های دفعی پساب ۵۱۸، ۳۹۹ و ۴۰۱ اهواز در منطقه کریت و اهواز-۳ با توجه به نشت مکرر خطوط قبلی و آلودگی محیط‌زیست و بازسازی ۱۷ مورد گودال سوخت چاه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: این شرکت در حوزه انتقال و تأسیسات، اقداماتی از جمله جمع‌آوری بیش از ۷۳ کیلومتر از خطوط لوله بلااستفاده روزمینی در محدوده شرکت با انجام کار جهادی، استفاده از نیروهای بسیج و با به‌کارگیری پیمانکار، احداث ۲ کیلومتر خط لوله۲۰ اینچ پلی‌اتیلن از شیرگاه آب غدیر (شیرگاه مربوط به تصفیه‌خانه شهید محمدی ملی‌راه) به تأسیسات آب‌رسانی همراه نصب شیرآلات و کنتور، احداث یک هزار و ۱۰۰ متر لوله ۶ اینچ آب شرب از شیرگاه واحد آب‌رسانی تا شیرگاه غرب کارون به‌منظور افزایش فشار و مقدار آب شرب مجموعه ۳ اهواز و مخازن استراتژیک نظامیه همچنین احداث یک هزار متر خط لوله ۲ اینچ غیرفلزی به‌منظور تأمین آب شرب آشپزخانه و آماک ۳ انجام داده است.
وی افزود: پیگیری ساخت و نصب مبدل حرارتی نمکزدائی منصوری با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف جلوگیری از کاهش تولید حدود ۷۵ هزار بشکه نفت در روز، مشارکت در پروژه‌های تولید بار اول و استفاده از توانمندی سازندگان داخلی، ارائه و پیگیری انجام اصلاحیه افزایش دریافت نفت آسماری از خط لوله سراسری “۲۶ / “۲۴ بوستر در واحد بهره‌برداری شماره-۴ اهواز جهت افزایش نفت ارسالی به پالایشگاه آبادان از ۱۶۵ به ۱۹۰ هزار بشکه در روز و تکمیل ۱۸ پروژه و یک هزار و ۱۰۶ مورد اقدام مرتبط با خطوط لوله شامل اقدام اصلاحی، تعمیر، تقویت سامانه‌های حفاظت کاتدی، احداث جاده و ترمیم پل‌ها از دیگر اقدامات تاثیر گذار در حوزه تاسیسات شرکت نفت و گاز کارون است.
شهروئی گفت: این شرکت همچنین در حوزه تعمیرات اساسی کارخانه‌ها و تجهیزات، ساخت و خرید کالا اقداماتی از جمله تعمیرات اساسی کارخانه گاز و گازمایع ۶۰۰، واحد ۲ و سه کارخانه گاز و گازمایع ۷۰۰، واحد B و واحد مشترک پالایشگاه شیرین‌سازی، تعمیرات اساسی تجهیزات دوار و ثابت به ترتیب ۳۳ و ۱۴۰ دستگاه و ساخت و تعمیر قطعات یدکی شامل ساخت تعداد ۲ هزار و ۳۵۹ قلم به مبلغ تقریبی ۵۵.۹ میلیارد ریال و تعمیر یک هزار و ۱۸۱ قلم به مبلغ تقریبی ۷۳.۴ میلیارد ریال و درخواست خرید کالا به مبلغ ۲ هزار ۶۲۳ میلیارد ریال اجرایی کرده است.
وی افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های جهادی نیز می توان به تکمیل و تجهیز سالن همایش شهدای شرکت کارون، احداث سالن غذاخوری و بازسازی سالن جلسات گل نرگس واحد آب‌رسانی صنعتی(واش‌واتر)، افتتاح خانه بهداشت حنیطیه، بازسازی و تعمیر دبیرستان ۱۲ کلاسه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) واقع در کوی آل‌صافی، رنگ‌آمیزی و نصب شیرآلات مدرسه شهید دغاغله واقع در روستای دغاغله، بازسازی و تعمیر مسجد قدس واقع در منطقه کوی طاهر، احداث دیوار بلوار نفت و منطقه بنی‌ساله، زیباسازی منظره شهری، احداث و توسعه گلخانه‌ها و نهالستان‌ها، آب‌رسانی با تانکر به روستاها، توزیع چندین هزار بسته نوشت‌افزار و بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار و روستاهای هم‌جوار تأسیسات و بازسازی و احداث ۳۶ اتاقک نگهبانی نیروهای حراستی مستقر سر چاه‌ها و مساعدت مالی و خدمات به ستاد اربعین اشاره کرد.
گفتنی است شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه تولید، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار