کشتار بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ زیر نظر دامپزشکی خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 9 اردیبهشت 1402 | 12:00 ب.ظ
کشتار بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ زیر نظر دامپزشکی خوزستان مدیر کل دامپزشکی خوزستان: کشتار ۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۰۷ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان زیر نظر کارشناسان انجام شد.

دکتر ناصر عسکری فرد گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی خوزستان ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان از ۱۳ اسفندماه پارسال تا ۴ اردیبهشت ماه امسال اجرا شد.

وی افزود: در این طرح که ۴۸ گروه شامل؛ ۸۴ کارشناس بهداشتی و ۴۰ ناظر شرعی مشارکت داشتند، ۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۰۷ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان زیر نظر کارشناسان کشتار شد و ۹ میلیون و ۲۷۶ هزار ۴۳۰ کیلوگرمگوشت سفید به دست آمد.

دکتر عسکری فرد ادامه داد: در این مدت و از میزان مرغ‌های کشتار شده، ۱۷ هزار و ۲۶۷ قطعه مرغ به میزان ۲۸ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم به دلیل غیر قابل مصرف بودن، ضبط و معدوم شدند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان بر خرید فرآورده‌های خام دامی از فروشگاه‌های معتبر و قصابی‌ها و دارای مهر بهداشتی دامپزشکی تاکید و اضافه کرد: هم استانی‌ها درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ گزارش دهند تا با متخلفان برخورد جدی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار