توصیه‌ها و نکات ایمنی برای پیشگیری از آتش سوزی

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1402 | 10:24 ق.ظ
توصیه‌ها و نکات ایمنی برای پیشگیری از آتش سوزی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز توصیه‌ها و نکات ایمنی برای پیشگیری از آتش سوزی ارائه کرد.

ابراهیم قنبری با اشاره به وقوع ۱۳ مورد آتش سوزی به دلیل اتصال برق تنها در یک روز در اهواز گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش حوادث اتصال برق و آتش‌سوزی‌ها، رعایت نکردن برخی نکات ایمنی و توصیه‌های آتش‌نشانی در زمینه استفاده از وسایل الکترونیکی و الکتریکی منجر به وقوع حوادث آتش‌سوزی می‌شود، بنابراین ضروری است با افزایش گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی، نکات ایمنی در این زمینه از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شهروندان سرویس کردن تاسیسات برقی را در اولویت قرار دهند و در این زمینه از کارشناسان متخصص و متعهد در حوزه برق و گاز استفاده کنند.

قنبری با بیان اینکه برای انتقال الکتریسته باید از کابل‌ها و فیوز‌های استاندارد استفاده شود، ادامه داد: باتوجه به اینکه فیوز‌های فشنگی یک بار مصرف هستند، در صورتیکه مشکلی برای فیوز‌ها پیش بیاید، توصیه می‌شود فیوز‌های فشنگی را دستکاری نکنند و از آن‌ها استفاده مجدد نشود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اضافه کرد: استفاده از فیوز غیر استاندارد، استفاده نکردن از محافظ کلی و جزئی، استاندارد نبودن برق‌کشی ساختمان و بازدید نکردن از وضعیت سیستم برق ساختمان، از عوامل وقوع حوادث اتصال برق و آتش‌سوزی‌ها هستند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش حادثه‌های آتش سوزی با گرمای هوا، گفت: شهروندان هنگام خروج از منزل بار اضافی را کم و از محافظ‌های استاندارد استفاده کنند.

قنبریمی گوید: استفاده از یک پریز برای ۴ تا ۵ وسایل برقی نیز از دیگر عوامل بروز حوادث آتش‌سوزی است که باید از انجام این کار پرهیز شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار