شهروندان جهت پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1402 | 12:02 ب.ظ
شهروندان جهت پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف را جدی بگیرند مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: روند افزایشی دما و رشد مصرف برق باعث شده تا شبکه برق خوزستان در همین روزهای آغازین پیک به علت پرباری تحت تاثیر قرار بگیرد. محمود دشت بزرگ، بیان کرد: با توجه به وقوع دماهای بالای ۴۵ درجه در سطح استان و پیش‌بینی روند افزایشی دما در روزهای آینده […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: روند افزایشی دما و رشد مصرف برق باعث شده تا شبکه برق خوزستان در همین روزهای آغازین پیک به علت پرباری تحت تاثیر قرار بگیرد.

محمود دشت بزرگ، بیان کرد: با توجه به وقوع دماهای بالای ۴۵ درجه در سطح استان و پیش‌بینی روند افزایشی دما در روزهای آینده که خروجی آن رشد مصرف برق در بخش خانگی است، شبکه برق منطقه‌ای خوزستان فشار مضاعفی را متحمل شده است که در صورت تداوم رشد مصرف و پرباری شبکه، علاوه بر خسارت احتمالی به تجهیزات، پایداری شبکه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: با توجه به این موضوع که در پیک مصرف تابستان بیش از ۸۳ درصد مصرف برق استان مربوط به بخش خانگی بوده و از ۸۵۰۰ مگاوات مصرف شده در خردادماه حدود ۶۰۰۰ مگاوات آن مربوط به بخش سرمایشی است، مدیریت در بخش خانگی و کاهش وسایل سرمایشی می‌تواند روند رشد مصرف برق را متوقف و در نتیجه تضمین کننده پایداری شبکه برق باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: افزایش رشد مصرف و ثبت رکوردهای جدید در مصرف نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل این هشدار را به همراه دارد که عدم رعایت الگو و مدیریت مصرف در بخش خانگی، امکان خدمات‌رسانی مستمر را سلب خواهد کرد و آسایش و رفاه مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دشت بزرگ عنوان کرد: از همه شهروندان و مردم استان درخواست داریم به جهت حفظ و پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف برق را جدی گرفته و با رعایت چند راهکار ساده از سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو در اقتصاد خانواده بهره‌مند شوند و همچنین نهایت همکاری را با تلاشگران صنعت برق داشته باشند.

وی ادامه داد: سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو در خصوص رعایت الگوی مصرف در خوزستان (۳۰۰۰ کیلووات ساعت) و پاداش‌های ۲۰ برابری در صورت کاهش مصرف برق نسبت به سال قبل در بخش خانگی، کمک‌کننده به اقتصاد خانواده و تضمین کننده پایداری شبکه برق خواهد بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: خاموش کردن سیستم سرمایشی اضافی و استفاده از روشنایی‌های طبیعی به جای نور الکتریکی در روز، تنظیم دمای کولر بر روی دمای آسایش ۲۴ درجه، عدم استفاده از لوازم‌ پرمصرف در ساعات اوج مصرف “۱۱ تا ۱۷” و “۱۸ تا ۲۲” راهکارهای کاهش مصرف برق در بخش خانگی برای گذر موفق از تابستان گرم سال جاری خواهند بود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار