رهاسازی بیش از دو میلیون بچه ماهی در تالاب‌های شادگان و هورالعظیم

تاریخ انتشار: شنبه 3 تیر 1402 | 10:24 ق.ظ
رهاسازی بیش از دو میلیون بچه ماهی در تالاب‌های شادگان و هورالعظیم رئیس گروه بازسازی ذخایر اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به تداوم اجرای عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان، پراکنش این گونه‌ها را بیشتر در تالاب هورالعظیم، تالاب شادگان، رودخانه کرخه، کارون، دز و مارون عنوان کرد.   هومن مکوندی با تاکید بر ضرورت تامین حق آبه مناسب تالاب‌ها و رودخانه‌ها […]

رئیس گروه بازسازی ذخایر اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به تداوم اجرای عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان، پراکنش این گونه‌ها را بیشتر در تالاب هورالعظیم، تالاب شادگان، رودخانه کرخه، کارون، دز و مارون عنوان کرد.

 

هومن مکوندی با تاکید بر ضرورت تامین حق آبه مناسب تالاب‌ها و رودخانه‌ها افزود: تالاب‌ها باتوجه به تنوع زیستی فراوان و فراهم کردن محیط زیست و غذای مناسب به عنوان یک اکوسیستم ارزشمند اهمیت بالایی در ایجاد اقتصاد جوامع محلی از طریق تولید ماهی ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آب‌های داخلی استان، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار جوامع روستایی و صیادی طی هفته گذشته با حضور مسئولان ادارات مربوطه و کارشناسان شیلات نسبت به رهاسازی بیش از دو میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی گونه‌های (بنی- گطان- برزم و عنزه) در تالاب شادگان و هورالعظیم اقدام شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار