ضرورت برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد روستاهای خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 تیر 1402 | 09:02 ق.ظ
ضرورت برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد روستاهای خوزستان معاون اقتصادی استاندار خوزستان : برای اقتصاد روستاهای خوزستان نقشه راهی وجود ندارد و کار‌ها به صورت موردی اجرا می‌شود که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

محمد راضی جلالی در نشست شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: محدود کردن اشتغال روستایی به مسائل مربوط به روستا، در واقع ظلم به آن روستا است.

 

وی افزود: از آنجا که فعالیت در روستا ارزان‌تر از شهر است باید روستا را به صنعت گره بزنیم و از این طریق به اشتغال استان کمک کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: یکی از چالش‌های ما در استان، کشت شلتوک است و کشاورز ما به دلیل سود دهی این نوع محصول به راحتی از آن نمی‌گذرد در حالی که ما باید یک محصول جایگزین و متناسب مثل کنجد به کشاورزان معرفی کنیم.

وی افزود: ۲۹۰ هزار هکتار برای زراعت چوب در خوزستان پیش‌بینی شده که نهال آن باید در روستا‌ها تهیه شود؛ این مقدار نهال درآمد خوبی برای روستا‌ها به همراه خواهد داشت.

راضی جلالی گفت: باید این قابلیت را در روستا‌های استان تعریف کنیم تا از طریق تولیدات صنعتی و گردشگری کشاورزی، یک زنجیره اشتغال در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: با پرداخت تسهیلات فردی کاملا مخالف هستم، زیرا طرحی در کار نیست و غالبا به شکست منجر می‌شود، اما اگر کار‌ها در قالب تعاونی دنبال شود به موفقیت‌های بیشتری دسترسی خواهیم داشت.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در بحث تولید محصولات کشاورزی در روستا، خیلی از محصولات قابلیت مدیریت علمی دارند و نباید پس از یک دوره کار‌ها رها شود.

وی افزود: شهرک‌های شیمیایی و اقتصاد دریا محور از دیگر مباحثی است که در استان دنبال می‌کنیم چرا که به ظرفیت اشتغال استان کمک می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار