نبود زمین کافی، چالش ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 تیر 1402 | 12:03 ب.ظ
نبود زمین کافی، چالش ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در خوزستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نبود زمین کافی را اصلی‌ترین چالش توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در استان عنوان کرد.

علی مهدی پور اصلی‌ترین دغدغه و چالش پیش روی شرکتشهرک‌های صنعتی خوزستان را نبود زمین کافی برای توسعه یا ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید عنوان کرد و گفت: به همین دلیل تعیین تکلیف اراضی راکد با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی با مشکل زمین برای واگذاری به متقاضیان روبرو است، افزود: اولویت اصلی واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی، راه اندازی کسب و کار و ایجاد کارگاه‌های تولیدی است.

مهدی پور بر فسخ قرارداد واگذاری زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد و ادامه داد: طرف‌های قرارداد دارای چنین اراضی که برای راه اندازی واحد‌های صنعتی تاکنون اقدامی نکرده باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این زمین‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۳۳۸ قرارداد واگذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فسخ شده است، اضافه کرد: متقاضیانی که زمین‌های خریداری شده را راکد نگه دارند و به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به ساخت و ساز اقدام نکنند، براساس شیوه نامه و دفترچه قرارداد حق بهره برداری، شهرک‌های صنعتی با آنان برخورد و قرار داد آن‌ها فسخ خواهد شد.

این مقام مسئول می‌گوید: زمین در شهرک‌های صنعتی به صنعتگران و سرمایه گذاران واقعی واگذار می‌شود تا ضمن رشد تولید زمینه برای اشتغال زایی و رفع بیکاری در استان فراهم شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار