بهره مندی ۲۹۰ زندانی دارای شرایط در خوزستان از پابند الکترونیکی

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 مرداد 1402 | 09:34 ق.ظ
بهره مندی ۲۹۰ زندانی دارای شرایط در خوزستان از پابند الکترونیکی رئیس کل دادگستری خوزستان: ۲۹۰ زندانی دارای شرایط در استان با استفاده از پابند الکترونیکی ادامه حبس خود را در خارج از زندان می‌گذرانند.

علی دهقانی گفت: به منظور ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از نهاد‌های ارفاقی، ۲۹۰ زندانی در خوزستان از پابند الکترونیک بهره‌مند شده‌اند و ادامه حبس خود را در خارج از زندان‌ها می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه برخی از موارد این آمار مربوط به آرای سال قبل است، افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۲۱۲ رأی از سوی قضات دادگستری استان به منظور بهره‌مندی زندانیان واجد شرایط از پابند الکترونیک صادر شده است.

دهقانی درخصوص مزایای استفاده از پابند الکترونیک، می‌گوید: تکنولوژی در مولفه‌های مختلف زندگی روزمره مردم وارد و موجب تسهیل در بسیاری از امور شده است، بنابراین در دستگاه قضایی نیز از این تکنولوژی برای رصد مجرمانی که خروج آن‌ها از زندان و حضور آن‌ها در جامعه تهدیدی برای سایر افراد نیست، استفاده می‌شود.

رئیس شورای قضایی خوزستان با اشاره به اینکه با تلاش مدیرکل زندان‌های استان، زیرساخت‌های فیزیکی و الکترونیکی به منظور برخورداری تعداد بیشتری از زندانیان از این ظرفیت قانونی مهیا شده است، ادامه داد: با استفاده از پابند الکترونیک در مورد محکومان واجد شرایط، فرد می‌تواند ضمن اینکه به معیشت خود و خانواده رسیدگی می‌کند، تحت نظارت سامانه الکترونیک زندان نیز باشد.

وی با اشاره به ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی و تأکید بر اینکه مجرمان جرائم مهم و خشن مطابق قانون امکان بهره‌مندی از این ظرفیت قانونی را ندارند، اضافه کرد: علاوه بر تطبیق شرایط متقاضی استفاده از پابند الکترونیکی با مقررات موضوعه، حُسن اخلاق وی نیز در مدت حضور در ندامتگاه و دوران تحمل حبس توسط شورای طبقه‌بندی زندان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت برخورداری از همه شرایط یاد شده، از سوی مقام قضایی استفاده از پابند الکترونیکی برای وی تجویز می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار