هدایت ۷۰ پایان‌نامه درقالب رفع نیازهای صنعت گاز خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 4 مرداد 1402 | 10:08 ق.ظ
هدایت ۷۰ پایان‌نامه درقالب رفع نیازهای صنعت گاز خوزستان مدیر مرکز پژوهشی شبکه های گازرسانی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ۶۰ تا ۷۰ عنوان پایان‌نامه در مقاطع مختلف تحصیلی مرتبط با نیازهای صنعت گاز خوزستان در طول سال‌های مختلف، تهیه و هدایت شده است.

مازیار چنگیزیان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: با توجه به اعلام نیازهای این صنعت، همچنان دانشجویان به صورت سالانه در جهت رفع این مشکلات هدایت و حمایت می‌شوند.

وی افزود: یکی از تجهیزات مورد نیاز اعلام شده از طرف شرکت گاز خوزستان، دستگاهی برای اندازه گیری نشت گاز است که در قالب پایان‌نامه دکترا ساخت و تجهیز شده و ثبت اختراع صورت گرفته است.

چنگیزیان در ادامه به فعالیت آزمایشگاه تحقیقاتی گاز اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه شامل بخش‌های تقلیل، تقویت و مخازن نگهداری فشار است که دانشجویان می‌توانند برای انجام پایان نامه‌ها و پژوهش‌های خود در راستای رفع نیازهای موجود بهره مند شوند.

مدیر مرکز پژوهشی شبکه های گازرسانی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص دیگر فعالیت‌های این مرکز توضیح داد: با توجه به اعلام نیاز شرکت گاز خوزستان، از آنجایی که با توجه به وجود گرم کن‌های ایستگاه تقلیل فشار با مصرف گاز بسیارمتفاوت، کنتور مناسبی برای اندازه گیری مصرف گاز وجود ندارد پس از انجام تحقیقات، راهکار لازم به صورت آزمایشگاهی، شبیه سازی و واقعی در یکی از ایستگاه‌ها بررسی و نتیجه بخش بود.

وی اظهار کرد: متناسب با این راهکار، دستگاه مورد نظربرای اندازه گیری گاز مصرفی ساخته شد و در اختیار شرکت گاز خوزستان قرار گرفت که بعد از انجام فرآیند ایمنی‌سازی به عنوان یک دستگاه استاندارد مورداستفاده قرار گیرد.

مرکز پژوهش شبکه های گازرسانی دانشگاه شهید چمران اهواز از سال ۸۵ راه اندازی شد و به عنوان بازوی پژوهشی به شرکت گاز خوزستان کمک رسانی می‌کند..

رفع نیازهای پژوهشی شرکت گاز، هدایت پایان‌نامه‌ها در مقطع ارشد و دکترا و استفاده از دانشجویان توانمند دانشگاه برای رفع مشکلات شرکت گاز از جمله دستورالعمل‌های این مرکز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار