هواشناسی خوزستان نسبت به موج گرما و شرجی هشدار داد

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 مرداد 1402 | 11:38 ق.ظ
هواشناسی خوزستان نسبت به موج گرما و شرجی هشدار داد اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و افزایش رطوبت از روز دوشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: استقرار توده هوای گرم و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی و جنوب شرقی از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود؛ وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه در روز دوشنبه و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و احتمال وقوع دماهای بالاتر از ۵۰ درجه در مناطق جنوب غربی، غربی و مرکزی از روز سه شنبه تا پنجشنبه قابل انتظار است.

بر اساس این گزارش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی و جنوب شرقی به وقوع می پیوندد.

این اطلاعیه می افزاید: اثر مخاطره این وضعیت جوی شامل گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری خواهد بود.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم استقرار توده هوای گرم، وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان و افزایش رطوبت در جنوب شرق و نوار ساحلی استان از پیش از ظهر پنجشنبه هفته گذشته تا اواخر روز یکشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار