تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت و گاز کارون به همت متخصصان خوزستانی

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 مرداد 1402 | 10:37 ق.ظ
تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت و گاز کارون به همت متخصصان خوزستانی مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت و گاز کارون با تلاش متخصصان خوزستانی در حال اجرا است.

عبدالله عذاری اهوازی گفت: تاسیسات بهره برداری و نمک زدایی غرب کارون و آزادگان جنوبی هم مرز با کشور عراق و تنها کارخانه فرآورش نفت است که موقعیتی راهبردی دارد.

وی با اشاره به اجرای تعمیرات اساسی در پالایشگاه نفت و گاز کارون، افزود: هدف از اجرای این تعمیرات دریافت و تامین نفت میادین سپهر و جفیر است.

عذاری اهوازی برنامه بروزرسانی را ۳۵ روزه اعلام کرد و ادامه داد: عملیات تعمیرات از ۴ تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در این مرحله نقاط آسیب دیده، کالیبراسیون شیر‌های ایمنی و … انجام می‌شود.

تعمیرات اساسی در گرمای مردادماه خوزستان کاری سخت و دشوار است و گروه تعمیرات ناچار به بالارفتن از برج‌هایی با ارتفاع ۲۰ متر و رفتن درون مخازن با حرارت بالا هستند، به گونه‌ای تحمل گرمای درون مخزن بیش از ۳۰ دقیقه امکانپذیر نیست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون می‌گوید: عملیات تعمیرات باید براساس زمان بندی اجرا شود تا در برداشت نفت از میادین مشترک با کشور‌های همسایه عقب نمانیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر تولید ۵۰ هزار بشکه‌ای به مدت ۲۰ روز کاهش تکلیفی تولید نفت داشته باشیم، هزینه‌های زیادی تحمیل می‌شود، بنابراین اگر زمان تعمیرات کاهش یابد، می‌توان میزان تولید را جبران کرد.

وی گفت: همه تلاش خود را برای ثبت بیشترین میزان برداشت نفت از میدان مشترک با کشور عراق به کار گرفته ایم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار