تداوم چرخش مته‌های حفاری در گرمای سوزان خوزستان برای استخراج نفت

تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1402 | 09:19 ق.ظ
تداوم چرخش مته‌های حفاری در گرمای سوزان خوزستان برای استخراج نفت این روز‌ها که شاهد وقوع دما‌های بالای ۵۰ درجه در استان خوزستان هستیم، حفارمردان سختکوش بر بلندای دکل‌های حفاری برای استخراج نفت دست از کار نمی‌کشند.
نام خوزستان که به گوش می‌رسد، شاید بوی نفت و گاز مشام را پر کند و وجود ذخایر بیشمار نفت و گاز شاید یکی از دلایل تمایز این استان با سایر استان‌های کشور است.
 
دکل‌های حفاری در ورودی‌های این استان گواه می‌دهند که زمینش روی نفت گسترده شده است و گرمای بالای ۶۰ درجه هم نمی‌تواند مته‌های حفاری را که تا کیلومتر‌ها در اعماق زمین برای استخراج طلای سیاه فرو می‌روند را خاموش کنند.
 
حفارمردانی که گرما و سرما و گرد و غبار نمی‌تواند آن‌ها را از پای دربیاورد و برای پویایی اقتصاد کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
 
این مردان سختکوش می‌گویند: ایمنی در حفر زمین و استخراج نفت امری حیاتی است، به همین کارشناسان ایمنی به صورت ۲۴ ساعته حضور دارند و بر روند حفاری نظارت می‌کنند.
 
حفاری کاری طاقت فرسا است، از بلند کردن اجسام سنگین، ساعت‌ها ایستادن تا کار با وسایل اشتعالزا و داغ و سیالات گل حفاری که دمای آن به نقطه جوش می‌رسد.
 
کار حفاری به صورت نوبت‌های کاری ۱۲ ساعته در دریا و مناطق خشکی و به صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه انجام می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار