صادرات نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه آبادان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مرداد 1402 | 08:30 ق.ظ
صادرات نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه آبادان مدیر عامل پالایشگاه آبادان از صادرات نخستین محموله گاز مایع از اسکله این پالایشگاه خبر داد.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان در مراسم صادرات گاز مایع از اسکله این پالایشگاه گفت: صادرات نخستین محموله گاز مایعبعد از ۱۱۰ سال امروز سه شنبه از اسکله پالایشگاه آبادان صادر شد.

حکیم قیم افزود: کشتی حمل گاز مایع در اسکله شماره ۷ این پالایشگاه پهلو گرفت و گاز ال‌پی‌جی را برای انتقال از آب راه بین‌المللی اروند دریافت کرد.

وی با بیان اینکه ارسال این محموله بعد از ۱۱۰ سال اتفاق افتاد، افزود: این کشتی امروز و در حالی که دشمن تحریم‌های کمرشنکی را علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده با ۲ هزار تن گاز مایع به مقصد مورد نظر حرکت کرد.

قیم می‌گوید: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش برای صادرات گاز مایع به صورت هر ۲ هفته یک کشتی و پس از آن هفتگی خواهد بود.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان اضافه کرد: پالایشگاه آبادان به روز‌های اوج خود نزدیک می‌شود و امید است مردم مقاوم آبادان و خرمشهر شاهد برکات این تحول بزرگ در منطقه باشند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری اداره‌ها و ارگان‌های برون سازمانی، مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی اسکله‌های پالایشگاه دریافت شد و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلوگیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شدند و همچنین برای افزایش ایمنی بیشتر خطوط آتش نشانی و تجهیزات اطفای حریق نیز بازسازی و نوسازی شد.

کشتی ویژه حمل سوخت مایع جمعه در اسکله شماره ۷ پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و امروز پس از تکمیل ظرفیت آبادان را از طریق آبراه اروند به سمت کشور مقصد ترک کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار