افزایش ظرفیت مرغداری‌های خوزستان تا مرز خودکفایی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 شهریور 1402 | 11:40 ق.ظ
افزایش ظرفیت مرغداری‌های خوزستان تا مرز خودکفایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ظرفیت تولید مرغ در مرغداری‌های خوزستان با هدف خودکفایی در این زمینه خبر داد

عبدالامیر نیرومند گفت : در سال ۱۴۰۱ مجوز ۶۰۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ قطعه صادر شد که تعداد ۸۳ واحد از آن به ظرفیت دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۷۵ قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

 

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تشریح عملکرد این معاونت از مهرماه سال گذشته تاکنون اظهار داشت: به‌منظور توسعه گاو دو منظوره (سمینتال) ۱۱ هزار و ۶۷۰ دز اسپرم خریداری و ۴۰۰ در اسپرم دام نیز بین دامدارن استان توزیع شد.

وی افزود: با بهره‌گیری از تشکل‌های مرتبط با بخش دام در استان هویت‌گذاری به‌منظور شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دام‌های صنعتی و سنتی و جلوگیری از قاچاق دام انجام شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان به اجرای طرح توسعه زنبورستان‌ها در شهرستان‌های مستعد پرورش نیز اشاره و اضافه کرد: اولین آزمایشگاه کنترل کیفی عسل برای نخستین بار در استان راه‌اندازی شد که در حال فعالیت و ارائه خدمات است همچنین کارخانه بسته‌بندی مدرن عسل در شهرک صنعتی اهواز برای اولین بار راه‌اندازی شده است.

نیرومند خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش کمبود تخم مرغ استان با جذب سرمایه‌گذار برای هفت واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و ۸۳۲ هزار قطعه مجوز صادر شد که تعداد سه واحد به ظرفیت ۳۴۲ هزار قطعه به بهره‌برداری رسید و در حال تولید است.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور رفع کمبود گوشت مرغ استان با انجام یک برنامه فشرده ممنوعیت صدور مجوز‌های جدید رفع و نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شد که در نهایت جهت ۶۰۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ قطعه مجوز صادر شد که تعداد ۸۳ واحد از آن به ظرفیت دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۷۵ قطعه به بهره‌برداری رسیده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار