صلح و سازش در ۱۴۰ پرونده قصاص نفس در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 شهریور 1402 | 08:41 ق.ظ
صلح و سازش در ۱۴۰ پرونده قصاص نفس در خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از صلح و سازش در ۱۴۰ پرونده قصاص نفس از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در استان خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به آمار ۴۷ مورد مصالحه در مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۲۹۸ درصدی در این خصوص هستیم. علی دهقانی امروز (۱۸ شهریورماه) در جلسه کارگروه تعیین […]

رئیس کل دادگستری خوزستان از صلح و سازش در ۱۴۰ پرونده قصاص نفس از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در استان خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به آمار ۴۷ مورد مصالحه در مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۲۹۸ درصدی در این خصوص هستیم.

علی دهقانی امروز (۱۸ شهریورماه) در جلسه کارگروه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۰۶ مورد از این سازش‌ها در پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» و هشت مورد نیز در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» محقق شده است.

 وی افزود: این ۱۴۰ مورد مصالحه با همکاری اعضای کارگروه صلح استان، کارگروه مشترک اداره کل زندان‌ها و مرکز توسعه حل اختلاف استان و نیز تلاش و دلسوزی صلح‌یاران استان انجام شده است که جای قدردانی دارد.

دهقانی همچنین از راه‌اندازی ۱۰ شعبه صلحی شورای حل اختلاف در زندان‌های استان خوزستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات این کار آماده شده است و اعضای آن از قبل فعالیت‌های خیرخواهانه خود را آغاز کرده‌اند و نتایج قابل قبولی نیز حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص، نقش قابل توجهی در کاهش جمعیت کیفری دارد و چنانچه به صلح و سازش و رضایت طرفین ختم شود، اجر دنیوی و اخروی را نیز به دنبال دارد و موجب ترویج بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه می‌شود.

وی بر اهمیت تقدیر از تلاش‌گران عرصه صلح و سازش تاکید کرد و گفت: در این تقدیرها نباید از قضاتی که خالصانه و در راستای کاهش اختلافات تلاش می‌کنند و پیش از ارجاع پرونده به دادگاه و صدور رأی به این اختلافات خاتمه می‌دهند، غافل شد و این تلاش‌گران باید به نحو مقتضی مورد تقدیر قرار گیرند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار