روند کاهش دمای خوزستان کی آغاز می‌شود؟

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 شهریور 1402 | 09:34 ق.ظ
روند کاهش دمای خوزستان کی آغاز می‌شود؟ مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص زمان آغاز کاهش تدریجی دمای استان توضیحی ارائه کرد. محمد سبزه‌زاری ، با اشاره به آغاز روند کاهش دما در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر تقریباً بیشترین دما در خوزستان به ۴۴ تا ۴۵ درجه رسیده است. البته در روزهای آخر فصل تابستان نبردی بین گرما و سرما وجود […]

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص زمان آغاز کاهش تدریجی دمای استان توضیحی ارائه کرد.

محمد سبزه‌زاری ، با اشاره به آغاز روند کاهش دما در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر تقریباً بیشترین دما در خوزستان به ۴۴ تا ۴۵ درجه رسیده است. البته در روزهای آخر فصل تابستان نبردی بین گرما و سرما وجود دارد و یک روز گرما بر سرما غلبه می‌کند و یک روز همه چیز برعکس می‌شود.

وی افزود: میانگین دما در خوزستان در این هفته و هفته آینده (هفته‌های سوم و چهارم شهریور) ۴۳ تا ۴۵ درجه سانتیگراد خواهد بود و پس از آن به تدریج دما کاهش می‌یابد به گونه‌ای که در مهرماه بیشترین دما به ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وضعیت دمای خوزستان در تابستان امسال گفت: میانگین دمای کمینه استان خوزستان در تیرماه امسال ۲۶.۶ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به بلند مدت ۰.۳ درجه کاهش داشته است.

وی افزود: میانگین دمای بیشینه استان خوزستان نیز در تیرماه امسال معادل ۴۴.۱ درجه سلسیوس ثبت شده که نسبت به دوره بلندمدت معادل ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش داشته است. میانگین دمای خوزستان در تیر ۱۴۰۲ معادل ۳۵.۹ درجه سلسیوس است که نسبت به دوره بلندمدت معادل ۰.۴ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

سبزه‌زاری ادامه داد: میانگین دمای کمینه استان خوزستان در مردادماه امسال معادل ۲۸.۴ درجه سلسیوس بوده که نسبت به بلند مدت ۰.۸ درجه افزایش داشته است. میانگین دمای بیشینه در مردادماه امسال نیز معادل ۴۵.۳ درجه سلسیوس ثبت شده که نسبت به دوره بلند مدت ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش  داشته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میانگین دمای استان خوزستان در مرداد ۱۴۰۲ نیز معادل ۳۶.۸ درجه سلسیوس  بوده که نسبت به دوره بلندمدت ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار