رای قطعی دادگاه در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز صادر شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 شهریور 1402 | 08:39 ق.ظ
رای قطعی دادگاه در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز صادر شد شهردار اهواز از صدور رای قطعی دادگاه در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز خبر داد. رضا امینی روز سه شنبه بیان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و ارائه مستندات قانونی، رای قطعی و لازم‌الاجرا در خصوص تعیین تکلیف قطار شهری اهواز، از سوی مراجع قضایی ذیصلاح صادر شد. وی افزود: به زودی پروژه قطار شهری […]
شهردار اهواز از صدور رای قطعی دادگاه در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز خبر داد.
رضا امینی روز سه شنبه بیان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و ارائه مستندات قانونی، رای قطعی و لازم‌الاجرا در خصوص تعیین تکلیف قطار شهری اهواز، از سوی مراجع قضایی ذیصلاح صادر شد.

وی افزود: به زودی پروژه قطار شهری اهواز از پیمانکار قبلی اخذ و طی فرایند قانونی به پیمانکار واجد الشرایط جدید واگذار خواهد شد.

شهردار اهواز با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل شهری و لزوم به سر انجام رسیدن هرچه سریع‌تر این پروژه گفت: همزمان با صدور رای قطعی، مقدمات اولیه اختصاص اوراق مشارکت دولتی برای شروع عملیات اجرایی فاز اول خط یک قطار شهری اهواز در وزارت کشور کلید خورد.

امینی بیان کرد: این اتفاق با حمایت‌های شورای اسلامی شهر اهواز و پیش‌بینی اعتبارات ملی (اوراق مشارکت) و منابع داخلی شهرداری به زودی در مدار کار و فعالیت قرار خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: بی‌شک شهروندان اهوازی در آینده نزدیک شاهد اتفاقات جدیدی در اجرای پروژه قطار شهری خواهند بود.

قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت “کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت “نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد همچنین ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود.

عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شده با گذشت حدود ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲ ، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این پروژه حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار