انجام سالانه ۶ هزار آزمون نازل‌های سوخت در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 1 مهر 1402 | 12:03 ب.ظ
انجام سالانه ۶ هزار آزمون نازل‌های سوخت در خوزستان مدیر کل استاندارد خوزستان از انجام سالانه ۶ هزار آزمون نازل‌های سوخت در استان برای جلوگیری از کم فروشی بنزین خبر داد.

علی داوودی گفت: یکی از وظایف مهم و اساسی اداره کل استاندارد خوزستان به منظور صیانت از حقوق عامه کنترل، تنظیم، آزمون دوره‌ای و پلمب گذاری نازل‌های سوخت مایع جهت مقابله با کم فروشی احتمالی جایگاه‌های سوخت در استان است.

وی افزود: به همین منظور این اداره کل به طور میانگین برای هر نازل در سال ۴ نوبت مورد آزمون قرار می‌دهد و در سال حدود ۶ هزار آزمون کمی بر روی کلیه نازل‌های سراسر استان انجام می‌دهد.

داودی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا با وجود این همه آزمون و عملکرد خوب اداره کل استاندارد استان اعتراض‌های مردمی در خصوص کم فروشی بنزین در سطح استان زیاد است، می‌گوید: بر اساس ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶،  سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسیدگی به تدوین و اجرای استاندارد اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش از جمله علامت گذاری، کنترل، نظارت و آزمون ادواری وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی میباشد.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: مداخله و موازی کاری شرکت‌های پخش فراورده‌های نفتی استان در آزمون‌های دوره‌ای و پلمب گذاری نازل‌ها باعث اخلال در نحوه دقیق آزمون‌ها شده و موجب نارضایتی مردم در استان شده است که در این خصوص هم سازمان ملی استاندارد در کشور و هم اداره کل استاندارد خوزستان در استان پیگیری‌های قضایی انجام شده است که در آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار