بازگشت تولیدکننده بزرگ کلر جنوب کشور به کار با پیگیری قضایی

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 مهر 1402 | 09:50 ق.ظ
بازگشت تولیدکننده بزرگ کلر جنوب کشور به کار با پیگیری قضایی معاون رئیس کل دادگستری خوزستان در نظارت بر عملکرد ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان، از رفع مشکل تامین برق شرکت پتروشیمی پارس کیمیا و بازگشت آن به چرخه تولید از طریق این ستاد خبر داد. عبدالعباس زبیدی‌نیا در این خصوص اظهار کرد: شرکت پتروشیمی پارس کیمیا که یکی از شرکت‌های بزرگ تامین […]

معاون رئیس کل دادگستری خوزستان در نظارت بر عملکرد ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان، از رفع مشکل تامین برق شرکت پتروشیمی پارس کیمیا و بازگشت آن به چرخه تولید از طریق این ستاد خبر داد.

عبدالعباس زبیدی‌نیا در این خصوص اظهار کرد: شرکت پتروشیمی پارس کیمیا که یکی از شرکت‌های بزرگ تامین کلر در منطقه جنوب کشور است، به علت نوسان برق و عدم تامین برق کافی در تابستان با مشکلاتی روبه‌رو بود و به مدت یک هفته نیز به صورت نیمه‌تعطیل درآمده بود که با طرح موضوع در این ستاد، این مشکل مرتفع شد.

بنا بر اعلام دادگستری کل خوزستان، وی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغال، ادامه داد: استان خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی خاصی که دارد همه ساله در تابستان با کمبود برق روبه‌رو است و انتظار می‌رود با مدیریت صحیح توزیع آن در استان، شاهد کمترین خسارت به مردم، خدمت‌رسانی عمومی و واحدهای صنعتی و تولیدی باشیم. همچنین از واحدهای تولیدی انتظار داریم با تجهیز امکانات خود، بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند تا در مواقع اضطراری دچار مشکلات اساسی نشوند.

زبیدی‌نیا تصریح کرد: به محض اطلاع از این موضوع، به قید فوریت در جلسه ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان طرح و با دعوت از مدیران شرکت‌های ذی‌ربط، تصمیمات مقتضی برای رفع مشکل تامین برق شرکت پتروشیمی پارس کیمیا اتخاذ و فعالیت این شرکت از سر گرفته شد.

قلی‌زاده مدیرعامل شرکت پارس کیمیا کلر نیز با قدردانی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی در این خصوص گفت: با توجه به کمبود برق در استان خوزستان و سهمیه‌بندی آن، شرکت با کمبود و نوسان برق روبه‌رو شد که این نوسانات خساراتی را نیز برای برخی تجهیزات به دنبال داشت.

وی افزود: با ارسال درخواست به ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان خوزستان و طرح موضوع در این ستاد با حضور مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان و با توجه به نزدیک شدن به پایان مدت محدودیت مصرف برق، مشکل تامین برق شرکت رفع شد و با تامین قطعات مورد نیاز، خطوط تولید که به مدت یک هفته تعطیل بود، مجدداً راه‌اندازی شدند.

قلی‌زاده ادامه داد: شرکت پتروشیمی پارس کیمیا با ۳۹۰ نیروی انسانی، تامین کلر استان‌های خوزستان، فارس و هرمزگان را به عهده دارد.

وی گفت: امیدواریم سال آینده سهمیه‌بندی برق به صورتی نباشد که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی استان خوزستان شود.

دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری‌ استان خوزستان واقع در مجتمع قضایی باهنر با ارتباط مستمر با فعالان بخش خصوصی و کسب اطلاع از موانع و مشکلات‌ آن‌ها و نیز دریافت تقاضای حقوقی و قضایی این واحدها، مساعدت در رفع موانع حقوقی و قضایی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران مشروع را به عنوان مهم‌ترین هدف این دبیرخانه، در دستور کار خود قرار داده است و آماده دریافت هرگونه درخواست از سوی متقاضیان در این زمینه است.

ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در این سال‌ها به درخواست‌های متعددی رسیدگی و با رفع مشکلات حقوقی و قضایی این واحدهای تولیدی و اقتصادی، به ادامه چرخه تولید و جلوگیری از بیکاری کارگران بسیاری کمک کرده است.

در یکی از این جلسات، با رسیدگی به درخواست شرکت پتروشیمی پارس کیمیا کلر مستقر در شهرک صنعتی شهرستان شوشتر، مشکل نوسان برق این واحد تولیدی مرتفع و کارگران آن به کار بازگشتند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار