رکورد خرید گندم دستاورد مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 مهر 1402 | 11:56 ق.ظ
رکورد خرید گندم دستاورد مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان مدیرعامل موسسه جهاد نصر :یکی از دستاورد‌های مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رکورد خرید گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می‌باشد که بخش عظیمی از مزارع گندم استان در این طرح قرار گرفته و احیا شده است.

جلسه بررسی روند مطالعات فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام با حضور مشاوران و بهره برداران برگزار شد.

 

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه جهاد نصر در این جلسه گفت: با توجه به پتانسیل استان خوزستان در زمینه آب و خاک در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان خوزستان و ایلام اجرا شد.

رضا عظیمی با بیان اینکه در فاز اول ۲۹۷ هزار هکتار از این طرح به بهره برداری رسیده و قابل استفاده برای کشاورزان می‌باشد افزود: یکی از دستاورد‌های مهم این طرح رکورد خرید گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می‌باشد که بخش عظیمی از مزارع گندم استان در این طرح قرار گرفته و احیا شده است.

وی با شاره به اینکه فاز دوم در مراحل پایانی مطالعاتی می‌باشد اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم فاز دوم مشارکت مستقیم بهره برداران و کشاورزان در این طرح می‌باشد و در این مرحله مهندسین مشاور، طراحان، رهبران کشاورزان نیز در خصوص شیوه مناسب وطراحی اظهار نظر می‌کنند.

عظیمی اضافه کرد: جهت بهره برداری از پروژه و تاسیسات، آشنایی کشاورزان با این امر بسیار مهم می‌باشدزیرا سلیقه و نیاز کشاورز از اولویت‌های این طرح است.

قائم مقام مجری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز در این جلسه گفت: ۲۵۵ هزار هکتار مربوط به فاز دوم این طرح است که مطالعات ۱۳۲ هزار هکتار آن در حال انجام است و در حال حاضر اسناد ۵۰ هزار هکتار آن آماده است و قابلیت اجرایی دارد.

محمد درخشانی فرد با بیان اینکه در فاز اول شبکه اصلی ایجاد و تأمین آب صورت گرفته بود تصریح نمود: در فاز دوم طرح، سه عملیات فراهم نمودن شبکه اصلی، تجهیز و نوسازی و زهکش زیرزمینی باید با هم صورت بگیرد.

وی افزود: از دولت تقاضا داریم با توجه به استقبال کشاورزان از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، به عملیاتی شدن فاز دوم تسریع بخشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار