دستور نماینده ولی فقیه در خوزستان برای ساخت پل عنافچه

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مهر 1402 | 10:25 ق.ظ
دستور نماینده ولی فقیه در خوزستان برای ساخت پل عنافچه نماینده ولی فقیه در خوزستان در بازدید از محل تردد مردم دهستان عنافچه ، بر راه اندازی سریع پل شناور برای تسهیل عبور مردم این منطقه از رودخانه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در این بازدید با گلایه از احداث نشدن پل ثابت بر روی رودخانه کارون در مسیر دهستان عنافچه گفت: بعد از جمع آوری پل شناور در این منطقه صد‌ها دانش آموز برای تردد با مشکل مواجه شده اند.

 

وی با قول پیگیری برای حل مشکل مردم این منطقه از اخلال ایجاد شده در تردد مردم دهستان عنافچه از آن‌ها به ویژه دانش آموزانی که هر روز صبح برای عبور از رودخانه با مشکل مواجه اند عذرخواهی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پیگیری می‌کنیم تا در اسرع وقت پل شناور جدیدی در دهستان عنافچه ایجاد شود.

دهستان عنافچه با داشتن ۴۲ روستا و جمعیت ۱۵ هزار نفر از توابع شهرستان باوی است، بین این دهستان و شهرستان باوی رودخانه کارون عبور می‌کند که مردم این منطقه برای تردد به شهرستان باوی و انجام امورات زندگی خود نیاز به احداث پل دارند.

پل شناوری سال‌ها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تردد مردم این منطقه به شهرستان ایجاد شده بود و به دلیل بروز برخی آسیب‌ها به بدنه، این پل جمع آوری شده است. این درحالی است که استقرار دوباره آن نیاز تعمیر و تامین مالی دارد.

این دهستان فاقد مدرسه دوره متوسطه، مرکز درمانی و یا بازار است و مردم به ناچار باید برای گذران زندگی خود به شهر ملاثانی (مرکز شهرستان باوی) مراجعه کنند.

۲ قایق در عرض رودخانه کار جابه‌جایی مردم این منطقه را انجام می‌دهد.

عملیات اجرایی ساخت پل ثابت دهستان عنافچه به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ متر از سال ۱۳۹۸ آغاز شده، اما روند احداث پل کُند است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار