اجرای ۲ طرح سلامت دهان و دندان در مدارس خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 15 مهر 1402 | 12:01 ب.ظ
اجرای ۲ طرح سلامت دهان و دندان در مدارس خوزستان به گفته رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان؛ ۲ طرح سلامت دهان و دندان در مدارس به منظور ارائه خدمات پایه دندانپزشکی به دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

علی بنیادی درخصوص کار‌های اجرایی در حوزه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در مدارس خوزستان گفت: ۲ طرح سلامت دهان و دندان در مدارس به منظور ارائه خدمات پایه دندانپزشکی به دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ ساله در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان استان، برنامه فلورایدتراپی سالانه ۲ بار در طول هر سال تحصیلی در مدارس اجرایی می‌شود، افزود: طرح دیگری نیز باعنوان ارائه خدمات پایه دندانپزشکی ویژه دانش‌آموزان امسال در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت منعقد و اجرایی خواهد شد.

بنیادی ادامه داد: در قالب این طرح، خدمات دندانپزشکی برای دانش‌آموزان عشایری و روستایی و دانش‌آموزان شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید: در شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر نیز این خدمات با تعرفه دولتی و در مراکز از پیش تعیین شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

به گفته بنیادی؛ کارگروه تخصصی سلامت دهان و دندان در اداره‌کل آموزش و پرورش با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دیگر خوزستان تشکیل شده است و مدیران مدارس و مراقبان سلامت پس انجام معاینه، دانش‌آموزان را به مراکز خدماتی درمانی ارجاع می‌دهند.

وی اضافه کرد: پس از معاینه دهان و دندان، دانش‌آموزان در صورت وجود مشکل برای انجام مراحل درمان به خدمات جامع سلامت که ارائه‌دهنده خدمات پایه هستند، ارجاع می‌شوند.  

بنیادی گفت: از جمله این خدمات، ترمیم، شیارپوشی و کشیدن دندان است که هم برای دندان‌های دائمی و هم شیری انجام می‌شود و این طرح ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در بازه سنی ۶ تا ۱۲ ساله است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار