صداوسیمای خوزستان دارای بیشترین فرستنده‌های پرقدرت در کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1402 | 09:17 ق.ظ
صداوسیمای خوزستان دارای بیشترین فرستنده‌های پرقدرت در کشور سرپرست معاونت فنی صداوسیمای خوزستان : مرکز خوزستان با ۵ فرستنده پرقدرت تلویزیونی و ۳ فرستنده پرقدرت رادیویی دارای بیشترین فرستنده‌های پرقدرت در کشور است.

محسن توکل با اشاره به استقرار پر قدرت ترین فرستنده های رادیویی و تلویزیونی در خوزستان گفت : خوزستان با دارا بودن ۱۷ فرستنده متوسط قدرت تلویزیونی دیجیتال و ۱۶۴ فرستنده کم قدرت دیجیتال دارای پوشش دیجیتال ۹۹ درصدی بسته‌های اول و دوم است.

 

وی افزود : اکنون بسته‌های HD (سوم و چهارم و پنجم) فقط در اهواز و تابعه و بسته سوم فقط در شوشتر ، شوش ، اندیمشک و بخشی از دزفول قابل دریافت است .

توکل گفت : همچنین رادیو خوزستان از طریق فرستنده ۸۰۰ کیلووات بیت المقدس روی موج AM و با فرکانس ۷۱۱ k برای ساکنین استان خوزستان و استان‌های همجوار قابل شنیدن است، و رادیو ایران از طریق فرستنده رادیویی شوشتر با قدرت ۶۰۰ کیلوات با فرکانس ۵۵۸ k روی موج AM جهت پوشش استان خوزستان و استان‌های همجوار فعالیت می‌کند . 

وی افزود : همچنین فرستنده برون مرزی ماهشهر روی موج AM و sw و صدای برومرزی را برای کشور‌های منطقه پخش می‌کند.

سرپرست معاونت فنی صداوسیمای خوزستان گفت : فاز دوم سیگنال رسانی در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان در سطح استان خوزستان شروع شد، و به عنوان بزرگترین پروژه سیگنال رسانی در بین استان‌های کشور ۱۵ ایستگاه را از طریق فیبر نوری و لینک‌های مایکرویو به مرکز متصل کرد، که علاوه بر خاصیت پدافندی مشکل قطعی سیگنال و عدم پخش برنامه‌های مجوز دار مثل فوتبال‌های اروپایی را در فرستنده‌های متوسط، قدرت حل کرد.

توکل با اشاره به برنامه آتی معاونت فنی صدا و سیمای استان خوزستان افزود : حرکت به سمت HD سازی در فرایند‌های تولید و پخش از طریق خرید دوربین‌های HD تجهیز واحد سیار، خرید میکسر و… در سال پیش رو و تکمیل پوشش بسته‌های HD و نصب فرستنده‌های جدید در شهر‌های ایذه، بهبهان، مسجد سلیمان، باغملک، دزفول و… جهت پخش بسته سوم (TS۳_HD) از برنامه های این معاونت برای بهبهود پخش برنامه های این مرکز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار