۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت چغندرقند پاییزه می‌رود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مهر 1402 | 08:49 ق.ظ
۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت چغندرقند پاییزه می‌رود مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندرقند پاییزه می‌رود. عبدالرضا سید احمدی با اشاره به کشت چغندرقند پاییزه در خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند پاییزه بروند. […]

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندرقند پاییزه می‌رود.

عبدالرضا سید احمدی با اشاره به کشت چغندرقند پاییزه در خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند پاییزه بروند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در استان بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بود، گفت: سال گذشته تولید چغندرقند پاییزه یک میلیون و ۴۴ هزار تن بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش بینی می‌کنیم عملکرد خوبی در تولید چغندرقند پاییزه داشته باشیم و بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن چغندر از مزارع استان برداشت کنیم.

سید احمدی ادامه داد: تاریخ کشت، عوامل زیان رسان، تغذیه، درجه حرارت، وضعیت بارندگی و الگوی کشت از عوامل موثر در تولید چغندرقند هستند و توجه به این موضوعات می‌تواند بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشت چغندرقند پاییزه در خوزستان تا دهه اول آبان ماه ادامه دارد و هماهنگی‌های لازم برای تامین آب این کشت نیز انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار