رشد ۳۵ درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی از خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1402 | 10:00 ق.ظ
رشد ۳۵ درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی از خوزستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از رشد ۳۵ درصدی صادرات کالا‌های غیر نفتی از مرز‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

حمیدرضا فلاح با اشاره به صادرات ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۷۲ دلار کالای غیرنفتی از مرز‌های خوزستان در نیمه نخست امسال، گفت: ارزش وزنی این میزان صادرات معادل ۱۰ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۱۳ تن است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالا‌های صادر شده از مرز‌های استان را شامل؛ پلی اتیلن، پلی پروپیلن، میعانات گازی، کلراید، بنزن، محصولات کشاورزی، صنایع فلزی، صنایع معدنی، سنگ‌های ساختمانی، صنایع دستی و لوازم خانگی اعلام کرد و افزود: بیشتر این کالا‌ها به کشور‌های ترکیه، کویت، امارات، عراق، قطر و هند صادر شده‌اند.

فلاح به افزایش ۵۶ درصدی درآمد گمرکات خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: درآمد گمرکات استان در این مدت معادل ۸۷ هزار و ۷۳۱ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال بوده است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان؛ میزان واردات در این بازه زمانی معادل ۶ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۴۲ تن و به ارزش چهار میلیارد و ۱۷۲ هزار و ۵۰۳ دلار ثبت شده است.

وی می‌گوید: بیشترین میزان صادرات و واردات از بندر امام خمینی، بندر خرمشهر، بندر آبادان و اهواز (مرز زمینی بخش اسماعیلیه اهواز با عراق) انجام شد.

استان خوزستان با داشتن ۲ مرز خاکی و ۷ بندر تجاری یکی از مناطق راهبردی کشور در امر صادرات و واردات است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار