در ۹ سال گذشته رقم خورد

۲۲ برابر شدن ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 آبان 1402 | 08:28 ق.ظ
۲۲ برابر شدن ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان بر اساس آمار وزرات جهاد کشاورزی، ارزش گندم خرید شده از کشاروان از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۴۰۲، ۲۲ برابر شده است.

 داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که با توجه به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، حدود ۱۵۶ هزار میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت و تسویه حساب شد.

براساس آمار وزارت جهادکشاورزی، میزان پرداختی امسال به گندمکاران، بیش از ۲۰ برابرِ میزانِ پرداختی در اوایل دهه ۹۰ بوده است.

بگفته دبیری کارشناس اقتصاد کشاورزی: نرخ خرید تضمینی گندم از سال ۹۳ تا سال ۹۷ فقط ۷۰۰ تومان افزایش داشته است.

ایمانی مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه، در سال‌های اخیر علاوه بر تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی محصول از کشاورزان، میزان پرداخت مطالبات کشاورزان هم رشد داشته است گفت: میزان پرداختی که دولت انجام داده، نسبت به سال قبل حدود ۲ برابر شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت نیز اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم در دو سال گذشته از ۵ هزار تومان به ازای هر کیلو به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی؛ مجموع ارزش گندم خریداری شده در دو سال اخیر ۲۳۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به خرید مجموع ۸ سال گذشته آن، بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار