شهردار آبادان : در ایام بارندگی از مدیران مناطق هیچ قصوری پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1402 | 08:39 ق.ظ
شهردار آبادان :  در ایام بارندگی از مدیران مناطق هیچ قصوری پذیرفتنی نیست در ایام بارندگی از مدیران مناطق هیچ قصوری پذیرفتنی نیست / سرویس‌های بهداشتی در آبادان باید ۲۴ ساعته فعال باشند/ شهرداری با تمام ظرفیت از هم‌اکنون باید برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳ آمادگی داشته باشد

کاوه‌پور بر ضرورت آمادگی مناطق سه‌گانه و سازمان‌های شهرداری آبادان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳ و همچنین ایام بارندگی و بحران‌های احتمالی تاکید کرد و گفت: سازمان‌های شهرداری بر اساس ظرفیت‌ها، امکانات و توان تقسیم بندی شوند تا در مواقع ضروری و بحرانی به عنوان معین مناطق سه‌گانه شهرداری وظایفی را بر عهده داشته باشند و کمک کنند.

 «یاسین کاوه‌پور» در نشست شورای اداری شهرداری آبادان، اظهار داشت: در راستای هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی شدید در سطح استان خوزستان به ویژه شهر آبادان، با توجه به اینکه امسال پیش از موعد بارندگی ها آغاز خواهد شد و شاهد شدت بارش رحمت الهی در این شهر خواهیم بود، تاکید فراوان داشتیم که اقدامات اساسی جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری صورت بگیرد.

شهردار آبادان افزود: در هفته گذشته شاهد ورود نخستین موج بارش باران در سطح استان بودیم و در آبادان هم هر چند مختصر اما این رحمت الهی نازل شد. لذا می بایست همه مجموعه شهرداری در این زمینه و در زمان بحران آمادگی کامل را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید در بارندگی ها تمام بار مسئولیت بر دوش مناطق و خدمات شهری باشد، تصریح کرد: معاونت خدمات شهری می بایست سازمان‌های شهرداری را بر اساس ظرفیت‌ها، امکانات و توان تقسیم بندی کند تا در مواقع ضروری و بحرانی به عنوان معین مناطق سه‌گانه شهرداری وظایفی را بر عهده داشته باشند.

کاوه‌پور به هفته پدافند غیر عامل نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در بحث بحران باید همه مجموعه شهرداری پای کار بیایند و آمادگی لازم را داشته باشند و کمک کنند.

وی با تقدیر از عوامل اجرایی لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، گفت: خوشبختانه طی دو ماه اخیر اقدامات بسیار مناسب و خوبی در این حوزه توسط پرسنل خدوم معاونت خدمات شهری و مناطق سه‌گانه صورت گرفته است.

شهردار آبادان اضافه کرد: اقدامات لازم در زمینه آمادگی پمپ‌های مکش آب، احداث ایستگاه‌های سپتیک و لوله گذاری‌ها باید هرچه سریعتر انجام و به اتمام برسند، همچنین آماده به کار بودن پمپ‌های مکنده‌ بسیار مهم و حائز اهمیت است و مجدد نسبت به این موضوع تاکید می کنم هر منطقه باید حداقل ۲ مکنده آماده به کار داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات فراوان در حوزه خدمات رسانی به شهروندان در ایام بارندگی از هیچ کدام از مدیران مناطق هیچ قصوری پذیرفتنی نیست، در صورت مشاهده آب‌گرفتی در محله ای چنانچه امکانات لازم جهت دفع آب در محل وجود نداشت با فرد یا افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

کاوه‌پور همچنین در بخشی از سخنان خود بر ضرورت آمادگی مجموعه شهرداری آبادان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳ تاکید کرد و بیان داشت: پیش از ایام تعطیلات نوروز، ماه مبارک رمضان از ۲۲ اسفندماه امسال آغاز خواهد شد و لذا می بایست تمامی اقدامات لازم تا پایان بهمن ماه سال جاری به انجام برسد، ضمن اینکه ایام دهه مبارک فجر را همه در پیش داریم که باید در این خصوص نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با انتقاد از عملکرد مناطق سه‌گانه شهرداری آبادان در خصوص راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و آبنماهای سطح شهر، گفت: در این زمینه مناطق به شدت عملکرد ضعیفی داشتند لذا می بایست پیش از ایام نوروز تمام آبنماها و سرویس‌های بهداشتی راه اندازی شوند.

کاوه‌پور بیان کرد: یکسری پایه ها از گذشته باقی مانده که باید اصلاحات آنها به زودی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رنگ آمیزی جداول حاشیه معابر، بلوارها و میادین سطح شهر آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: در این زمینه می بایست اقدامات لازم جهت رنگ آمیزی به صورت متمرکز در اختیار سازمان سیما، منظر و قضای سبز شهری شهرداری آبادان قرار گیرد تا هرچه سریعتر فعالیت خود را آغاز کند.

شهردار آبادان، خاطر نشان کرد: در خصوص راه اندازی و نگهداری سرویس های بهداشتی سطح شهر باید اقدامات لازم صورت گیرد و در صورت نیاز از پیمانکار استفاده شود تا هر چه زودتر راه اندازی و مردم و مهمانان بتوانند از آنها استفاده کنند. ضمن اینکه سرویس‌های بهداشتی باید در تمام طول سال به صورت ۲۴ ساعته فعال باشند، در این زمینه نیز مناطق ظرف مدت یک هفته به تناسب تعداد چشمه‌های موجود در منطقه خود با هماهنگی معاون خدمات شهری طرح و برنامه ارائه دهند تا در صورت نیاز به مصوبات شورای اسلامی شهر و دیگر اقدامات قانونی انجام گردد.

وی گفت: این زیبنده شهری مانند آبادان نیست که تمامی سرویس های بهداشتی آن در سطح شهر غیر فعال باشند و در مدار خدمات نباشند.

کاوه‌پور با اشاره به فعالیت های خدماتی و عمرانی در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مناطق سه‌گانه و سازمان‌های تابعه شهرداری آبادان ظرف مدت یک هفته تمام پروژه های عمرانی و خدماتی را با هماهنگی معاونت عمرانی اعلام کنند تا بتوانیم با سرعت بخشیدن به کارها، آنها را در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری برسانیم.

وی بر ضرورت پاسخگویی مدیران مناطق و سازمان‌ها در خصوص مسائل حقوقی حوزه فعالیت‌شان تاکید کرد و بیان داشت: بارها در این خصوص به تمامی مدیران تذکر داده شده است و موظف‌اند در صورت دریافت مکاتبات قضایی بلافاصله پاسخگو باشند و اقدامات لازم را نیز انجام دهند.

شهردار آبادان، ادامه داد: شهرداران، معاونین خدمات شهری و مسئولین نواحی مناطق سه‌گانه با هماهنگی و برنامه ریزی معاون خدمات شهری نسبت به ساماندهی پرسنل خدماتی به صورت تفکیکی اقدام کنند و لذا نیاز است تا صورتجلسع ای در این زمینه تهیه شود، ضمن اینکه مناطق ۱۰ روز فرصت دارند تا هر معظلی که در حوزه فعالیتشان وجود دارد را مرتفع کنند، اگر چنانچه مشکلی پس از این مدت تعیین شده مشاهده و گزارش شود با افراد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد و به عنوان ترک فعل به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: با وجود تمامی مشکلات، همه توان خود را گذاشته ایم تا به نحو احسن کارها انجام شوند اما گاها با کم‌کاری و سهل‌انگاری برخی افراد نارضایتی در شهر ایجاد می شود.

کاوه‌پور تاکید کرد: هرگونه قصور و خلل در امر خدمات رسانی به شهروندان به هیچ عنوان قابل گذشت نیست در این زمینه به چند مدیر تذکر کتبی داده شده و در صورت تکرار توبیخ خواهند شد.

شهردار آبادان در پایان به پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل نیز اشاره کرد و بیان داشت: سال‌های قبل حقوق کارکنان با تاخیر پرداخت می شد اما امروز با تمام سختی ها و مشکلات مالی سی‌ام هر ماه حقوق پرداخت می شود، لذا با توجه به اینکه امروز شاهد نظم و انضباط مالی و اداری در شهرداری آبادان هستیم قرار نیست کسی بخواهد در امر خدمات رسانی به شهروندان و پرسنل خللی وارد کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار