تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 آذر 1402 | 09:51 ق.ظ
تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان برای اولین بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی( Sea bass) شروع و در حال انجام است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: یکی از مشکلات و دغدغه‌های عمده پرورش دهندگان تامین بچه ماهی دریایی بوده است و برای اولین بار در استان خوزستان به صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) شروع و در حال انجام است.

مرتضی سوری افزود: با تکثیر و تولید بچه ماهی سی باس به منظور تکمیل زنجیره ارزش تولید ماهیان دریایی در استان مشکلات تامین بچه ماهی پرورش دهندگان قفس، مشاغل روستایی، مزارع پرورش ماهیان دریایی مرتفع خواهد شد.  

وی به فعالیت ۵ مرکز تکثیر ماهیان دریایی در استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: امسال از ۱۸۸ قطعه مولد سی باس میزان ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تولید شده است و تکثیر ادامه دارد و امیدواریم پس از تامین کل نیاز استان امکان صادرات بچه ماهی به سایر استان فراهم شود.  

سوری اضافه کرد: دوره پرورش ماهیان دریایی نظیر: شانک و صبیتی در استخر‌های خاکی معمولا ۲ ساله است در حالی که ماهی سی باس گونه سریع الرشد بوده و یکی از گزینه‌های مطلوب و اقتصادی پرورش ماهیان دریایی محسوب می‌شود و طی یک دوره ۶-۸ ماهه به وزن بازاری می‌رسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار