بازگشت به کار ۱۳ هزار و ۳۷۰ کارگر در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 آذر 1402 | 11:52 ق.ظ
بازگشت به کار ۱۳ هزار و ۳۷۰ کارگر در خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از بازگشت به کار ۱۳ هزار و ۳۷۰ کارگر طی ۹ ماهه امسال با ورود دستگاه قضای استان با رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی به کار برگشتند.

علی دهقانی با اشاره به حمایت دستگاه قضا از تولید در خوزستان، گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۳۷۰ کارگر با ورود دستگاه قضای استان با رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی به کار بازگشتند و از بیکاری آن‌ها جلوگیری شد.

وی افزود: مشکلات ۳ واحد تولیدی طرح ساخت نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق فولاد خوزستان، نیروگاه گازی ۵.۷ مگاواتی تولید برق سبحان رجحان و شرکت عمران مکران پاد مورد بررسی قرار گرفت و برای ارائه نظر کارشناسی به کمیته‌های تخصصی ارجاع داده شدند.

دهقانی ادامه داد: دادگستری خوزستان از واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی استان به منظور رونق بخش تولید و کاهش نرخ بیکاری، حمایت همه جانبه و قضایی می‌کند.

علی خنیفر، مدیر عامل شرکت لوله‌سازی ماهشهر گفت: این شرکت متعلق به گروه صنعتی سدید و تولید کننده لوله‌های فولادی نفت، گاز و پتروشیمی است که حدود ۲۰ سال در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر فعال است.

وی افزود: علاوه بر مشکلات اقتصادی در برخی موارد این شرکت طرحی برای کار ندارد که باعث تعطیل بودن کارخانه و یا تعدیل نیرو می‌شود.

خنیفر عمده مشکلات پیش روی این مجموعه را مشکلات بانکی عنوان کرد و ادامه داد: نبود نقدینگی لازم این کارخانه مانع از خرید مواد اولیه و یا پرداخت بدهی‌های آن می‌شود.

وی اضافه کرد: این شرکت در چندماه اخیر تقریبا تعطیل بود که با همکاری دادگستری خوزستان مشکلات این واحد صنعتی تا حد زیادی برطرف و باعث برگشت ۶۰۰ کارگر به این مجموعه شد.

خنیفر با بیان اینکه با کمک مجموعه دادگستری استان از مردادماه کارخانه به چرخه تولید بازگشت، گفت: در حال حاضر شرکت لوله سازی ماهشهر با ۶۰۰ نیروی مستقیم و ۱۰۰ نیروی غیر مستقیم و به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت و تولید است.

بر اساس اعلام مدیر کل صمت خوزستان ۲ هزار و صد واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد و یا نیمه راکد هستند.  


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار