پیشنهاد جدید برای فرار از آلودگی؛ باد بسازید!

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 آذر 1402 | 12:06 ب.ظ
پیشنهاد جدید برای فرار از آلودگی؛ باد بسازید! پدر علم هواشناسی گفت: در شهرهای صنعتی به علت عوامل زیادی مانند مازوت‌ و ماشین‌ وارونگی هوا ایجاد می‌شود. برای از بین رفتن وارونگی، باید بارش یا باد با قدرت ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت وجود داشته‌باشد، در این مواقع به طور معمول باد نداریم و یا بسیار کم است و توان از بین بردن این میزان آلودگی را ندارد.

اردکانی افزود: امسال پاییز ناهنجاری برخلاف پیش‌بینی هواشناسی در کشور حاکم بود. این پیش‌بینی براساس مدل دانشگاه کلمبیا بود که پیش‌تر آن را رد کرده‌بودم.

وی بیان کرد: اگر بر کوه‌های شمال کشور ژنراتورهایی گذاشته شود، می‌توان با ایجاد بادهای مداوم از ایجاد آلودگی جلوگیری کرد. به جای آنکه که منتظر باد طبیعی باشیم؛ همان باد را به صورت مصنوعی ایجاد کنیم.

اردکانی اظهار کرد: باید از پنل‌های سرد و گرم بسیار متعددی در غرب تهران ایجاد کرد تا تغییرات دمایی و باد مصنوعی تشکیل شود.

وی گفت: مسئولین چون این تئوری‌ها تابحال هیچ جای دنیا انجام نشده، می‌گویند نمی‌توان آن را اجرایی کرد. نباید مدام دنباله‌روی تئوری‌ خارجی‌ها بود و برای نه گفتن به هر تئوری باید برای شبیه‌سازی در آن خصوص هزینه کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار