آغاز اصلاح خوردگی های ناشی از کاویتاسیون در سطوح سازه سرریزهای سد شهید عباسپور

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 دی 1402 | 10:40 ق.ظ
آغاز اصلاح خوردگی های ناشی از کاویتاسیون در سطوح سازه سرریزهای سد شهید عباسپور مدیر تعمیرات ناحیه عباسپور سازمان آب و برق خوزستان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از آغاز اصلاح خوردگی های ناشی از کاویتاسیون در سطوح سازه سرریزهای سد شهید عباسپور خبر داد .

“سیاوش حاتمی” گفت : با بازرسی های میدانی و برداشت نقاط بحرانی و درصد ابعاد خرابی (طول،عرض،ارتفاع) بوسیله دوربین کواد کوپتر و هلی شات، مشاهده گردید که بر اثر وقوع پدیده کاویتاسیون در نزدیک سطح سازه حفره هائی ایجاد شده که در ادامه بهره برداری از سازه این حفره ها بزرگتر و منجر به پدیده فرسایش و کنده شدن تکه های بزرگی از سطح می گردد.

وی افزود : در کف سرریزهای سد شهید عباسپور نیز این پدیده در قسمت های بسیار زیادی از سطح رخ داده و سطح ناهمواری را به وجود آورده است که در شرایط سیلابی و گشودگی زیاد دریچه ها بخصوص شماره ۲ که بیشترین بهره برداری از آن می شود  خطرات بسیار زیادی را متوجه سازه خواهد کرد، لذا جهت جلوگیری از خسارت ها و هزینه های سنگین در آینده این ناصافی ها و ناهمواری ها باید ترمیم شوند.

حاتمی ادامه داد: در این عملیات به منظور استحکام و چسبندگی مناسب ملات ثانویه و بتن با استفاده از چسب ABATONE EP-30 پایه رزین اپوکسی، با توجه به هزینه چند برابری آن نسبت به مصالح معمولی ، افزایش مقاومت چسبندگی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است این پروژه با وجود شرایط شیب زیاد و خطرات ارتفاع توسط تیم تلاشگر اداره تعمیرات بدنه ناحیه سد شهید عباسپور در شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان و با همکاری دستگاه نظارت و دفتر فنی شرکت تولید سد شهید عباسپور در حال انجام می باشد.    


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار