در ۹ ماهه امسال انجام شد؛

ارائه بیش از ۱۶ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 دی 1402 | 11:15 ق.ظ
ارائه بیش از ۱۶ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارائه بیش از ۱۶ میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی و آزاد در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

شهرام ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد رشته‌های متفاوت در حوزه خدمات فرهنگ، کشاورزی، صنعت و هنر ارائه می‌شوند، اظهار کرد: در ۹ ماهه گذشته برای ۱۹ گروه هدف در بخش دولتی و خصوصی، از جمله آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش‌آموختگان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، مناطق روستایی و عشایری، مناطق محروم مرزی، سربازان وظیفه، کودکان کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، معتادان بهبود یافته، متقاضیان مهارت‌آموزی و… آموزش ارائه شده است.

وی با اشاره به عملکرد مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای، افزود: در ۹ ماهه امسال، در بخش دولتی ۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر ساعت آموزش داده شده که منجر به تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات شده است. تعهد سالانه در این بخش، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۴۹۴ نفرساعت بود که امسال در بخش دولتی آموزش‌ها فراتر از حد انتظار بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: همچنین در بخش غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد، ۱۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۸۹۶ نفر ساعت آموزش ارائه شد. در این بخش نیز صددرصد تعهدات محقق شده است.

وی عنوان کرد: در این بازه زمانی ۵۳۵ مورد صدور مجوز و تمدید پروانه آموزشگاه انجام شد. در بخش آزاد نیز ۱۷۸ رشته جدید به رشته‌های موجود در استان خوزستان افزوده شد.

ملایی‌هزاروندی گفت: تاکنون براساس سامانه رصد اشتغال، ۳۶۵ نفر از مهارت‌آموختگان وارد بازار کار شده‌اند در حالی که تعهد اشتغال استان در این سال جاری، ۳۰۰ نفر بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر خوزستان دارای ۵۵ مرکز دولتی و ۱۳۵۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار