“بازار کاوه” با فرهنگ بومی اهواز بهسازی می‌شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 دی 1402 | 08:53 ق.ظ
“بازار کاوه” با فرهنگ بومی اهواز بهسازی می‌شود مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز از آغاز عملیات اجرایی بهسازی بازار کاوه اهواز در هفته‌های آینده نزدیک خبر داد. سید نورالله موسوی اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار کاوه اهواز یکی از بازارهای قدیمی و پرتردد اهواز است، برای بهسازی آن نیز طرح معماری برگرفته شده از فرهنگ، اقلیم و معماری بومی […]

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز از آغاز عملیات اجرایی بهسازی بازار کاوه اهواز در هفته‌های آینده نزدیک خبر داد.

سید نورالله موسوی اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار کاوه اهواز یکی از بازارهای قدیمی و پرتردد اهواز است، برای بهسازی آن نیز طرح معماری برگرفته شده از فرهنگ، اقلیم و معماری بومی و ایرانی اسلامی اهواز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مجموعه‌ای از تزئینات و عناصر معماری اهواز از جمله عنصار معماری تاریخی هسته مرکز شهر که در سرای فتحی، سرای معین التجار و بنای سبزه‌زاری‌ها به کار گرفته شده است برای اجرا در بدنه بازار کاوه طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: به زودی و تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی بهسازی این بازار آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه‌هایی که در بازار و محل تردد زیاد مردم و ورود و خروج اجناس مداخله دارند، بسیار در مدت زمان اجرای پروژه تاثیرگذار است اما سعی می‌شود این پروژه در کمتر از شش ماه اجرا شود.

موسوی گفت: با توجه به اینکه کار به صورت بخش بخش انجام می‌شود و پس از پایان هر قسمت، کار قسمت دیگر شروع می‌شود، اجرای این پروژه چندان در عبور و مرور مردم تاثیرگذار نخواهد بود.

وی افزود: همه پروژه‌های بدنه‌سازی شهر، همراه نورپردازی و سیستم مانیتورینگ انجام می‌شود اما کار طبق اولویت‌بندی و به صورت مرحله به مرحله انجام خواهند شد. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار