رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان:

خوزستان دارای رتبه اول طرح هادی روستایی در کشور می باشد

تاریخ انتشار: شنبه 7 بهمن 1402 | 18:44 ب.ظ
خوزستان دارای رتبه اول طرح هادی روستایی در کشور می باشد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ روستا دارای پیشرفت ۷۸ درصدی در طرح هادی است، گفت: خوزستان دارای رتبه اول طرح هادی روستایی در سطح کشور است.

روح‌الله عمادی روز شنبه ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت به مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس انقلاب اسلامی در نشست با رسانه‌های اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که با فرمان امام خمینی(ره) در ۲۱ فرودین ۱۳۵۸ با هدف محرومیت‌زدایی مسکن محرومان، تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان رتبه اول طرح هادی روستایی در سطح کشور را دارا می باشد ، افزود: در سطح خوزستان چهار هزار روستا قابل سکنه می باشد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا بیش از ۲۰ خانوار دارد و طرح هادی در این روستاها دارای پیشرفت ۷۸ درصدی است.

وی بیان کرد: همچنین ۸۰۰ روستا نیز دارای ۲۰ خانوار هستند که برای اولین بار در کشور، در استان شامل طرح هادی روستایی شده اند‌.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان درخواست روستاییان را بهسازی معابر برشمرد و گفت : سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت روستاهای خوزستان در سال جاری ۱۶۰ میلیارد تومان بود که با تعاملات انجام شده این عدد را به ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عمادی با اشاره به هدف رونق روستای در‌ جهت گردشگری روستاها افزود: از ابتدا تاکنون ۶ روستا در سطح استان در راستای توسعه صنعت گردشگری مورد هدف قرار گرفته که در سال جاری نیز هفت روستا با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان برای تحقق این هدف، انتخاب شده است.

وی خوزستان را جز ۱۲ استان منظومه گردشگری روستایی کشور خواند و افزود: در سطح خوزستان ، شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، مسجدسلیمان، دشت آزادگان به عنوان پایگاه منظومه گردشگری روستایی انتخاب شده اند‌.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان صدور سند مالکیت را نیز از وظایف بنیاد مسکن برشمرد و گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار جلد سند مالکیت صادر شده که ۲۳ هزار جلد آن متعلق به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و باقی آن در روستاها بوده است.

وی ساخت مسکن در روستاها را از راهبردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: سالانه تسهیلاتی از طریق بانک‌ها پرداخت می‌شود که طبق سرشماری های انجام شده در خوزستان برای ۲۲۰ هزار واحد مسکونی و مقاوم سازی یکصد هزار واحد، تسهیلات پرداخت شده است که طبق مصوبات سال ۱۴۰۳ ، برای حدود ۱۷ هزار واحد، مبلغ ۳۵۰ میلیون تخصیص داده شده است.

عمادی آبگرفتگی بندر امام در سال ۹۹ را یکی از معضلات استان دانست و گفت: پنج هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات ثبت شده است.همچنین شهرک‌های تحت عنوان کوثر ، فردوس و رضوان در این شهرستان در حال ساخت می باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اینکه خوزستان دارای بافت فرسوده است، خاطر نشان کرد: اکنون در شهرستان آغاجاری یکصد هزار واحد ، در شهر امیدیه شهرک یاسر و در شهرستان مسجدسلیمان نیز بافت فرسوده و حاشیه نشینی زیادی وجود دارد که طبق پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال تسهیلاتی به این بافت ها تخصیص داده می‌شود.

وی در خصوص فعالیت بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری گفت: شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به بنیاد مسکن محول شده و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز به عنوان کارگزار در کنار مجموعه راه و شهرسازی در حال فعال هستند.

عمادی در خصوص تامین زمین در استان خوزستان گفت: تاکنون در سطح استان ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد تامین زمین شده است.

وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان که از اولیت‌های دولت سیزدهم است، گفت : در سطح استان شهرهای بالای یکصد هزار نفر بنیاد مسکن به عنوان کارگزار می باشد و در سطح استان ۶ هزار و ۶۰۰ واحد، در شهر اهواز ۲ هزار ۸۰۰ واحد شامل پروژه های اکباتان و سپیدار ، در شهرستان دزفول یک پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی و یک پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی و در شهرستان اندیمشک نیز ۴۴۰ واحد می باشد که به زودی بخش‌هایی از این پروژه ها به مالیکن آنها واگذار می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار