ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور فرصتی ارزشمند برای تثبیت مرجعیت دریایی

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 بهمن 1402 | 09:49 ق.ظ
ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور فرصتی ارزشمند برای تثبیت مرجعیت دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری را فرصتی ارزشمند برای نقش‌آفرینی بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی در تثبیت مرجعیت دریایی عنوان کرد.

در جریان نشست هم اندیشی اجرای سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور که با حضور یونس غربالی مقدم کارشناس مطالعات راهبردی و حوزه اقتصاد دریا از سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، با ارائه تعریفی جامع از سند توسعه اقتصاد دریامحور آن را سندی ارزشمند عنوان کرد که توجه ویژه به استفاده حداکثری و پایدار از منابع آبی، دریایی، سواحل و جزایر کشور دارد.  

تشریح عوامل کلیدی مورد تأکید در سند ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و تبیین مفهوم و کارکرد آن از اهم مباحث این هم اندیشی بود.

در ادامه این نشست با اشاره به تعاریف و اصطلاحات مرتبط با اقتصاد دریامحور در کشور‌های مختلف و مقایسه آن با کشورمان، سیر تکاملی مفهوم اقتصاد دریامحور و نقش و جایگاه اقتصاد دریا و اقتصاد سواحل در کشور‌های پیشرفته بررسی شد.

تشریح بند‌های ۹ گانه سند اقتصاد دریامحور و بیان برنامه اقدام برای اجرایی‌سازی هر یک از بند‌های این سیاست ابلاغی و کار‌های صورت گرفته در سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه از فراز‌های پایانی این نشست هم‌اندیشی بود.

ابوطالب گرایلو، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جریان این هم‌اندیشی، ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری را فرصتی ارزشمند برای نقش‌آفرینی بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی در تثبیت مرجعیت دریایی عنوان کرد و گفت: می‌توان با بهره‌گیری از این فرصت که در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، باوجود سنگین شدن مسئولیت‌هایش، از آن برای تجدید ساختار، پویایی مضاعف، کسب اختیارات بیشتر بهره برد و از این رهگذر نقش حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی را پررنگ کرد.

وی افزود: همانگونه که سازمان بنادر تاکنون تلاش کرده با ایجاد زیرساخت‌های متنوع و متعدد فرصت‌های بیشتری را در اختیار بازرگانان و سرمایه‌گذاران به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی و بندری فراهم کند، باید با  تدوین یک سند بالادستی در پرتوی ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور زیرساخت‌های مورد نیاز در پسکرانه‌ها فراهم شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار