لزوم راه اندازی پیست‌های اتومبیلرانی در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 بهمن 1402 | 11:01 ق.ظ
لزوم راه اندازی پیست‌های اتومبیلرانی در خوزستان استاندار خوزستان راه اندازی پیست‌های اتومبیلرانی در همه شهر‌های استان با همکاری فرمانداران و دیگر نهاد‌های مربوط را امری ضروری عنوان کرد.

علی اکبر حسینی محراب با اشاره به اقدامات خوب و موثر هیات اتومبیلرانی خوزستان در یکسال اخیر گفت: اداره‌های منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان نسبت به تخصیص زمین مناسب و نزدیک به شهر، اقدام لازم را انجام دهند تا مسابقات این رشته در خوزستان با شکوه برگزار شوند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین فعالیت همه ارگان‌ها در امر ورزش افزود: خوزستان تعداد زیادی مدال آور آسیایی و جهانی دارد که هر یک از آنها می‌توانند به الگویی مثبت برای جوانان تبدیل شوند.

حسینی محراب در ادامه به شناگاه‌ها و استخر‌هایی در کنار رودخانه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود رودخانه‌ها و دریاچه‌های متعدد در پشت سد، می‌توان بحث شنا و ورزش‌های آبی را در استان گسترش دهیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: نقاط مختلفی در کنار رودخانه‌های استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با کمک شهرداری و بخش خصوصی، در بحث گردشگری ورزشی اقدامات موثری انجام شود.

وی با اشاره به ورزش اسکیت و مفید بودن این رشته برای نونهالان و نوجوانان استان، گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که در همه پارک‌ها، مکان‌هایی برای اسکیت در نظر گرفته شود.

حسینی محراب در خصوص فعالیت ورزش فوتبال در خوزستان می‌گوید: از جهت آمار و ارقام در لیگ‌های کشوری و استانی، وضعیت خوبی داریم، اما باید به کیفیت کار بیشتر بپردازیم همچنین آکادمی‌های فوتبال ما باید توانمندی بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: امروزه برخی کشور‌ها برای خود سند فوتبال داشته و از طریق تربیت بازیکن، درآمدزایی می‌کنند، این ظرفیت در خوزستان موجود بوده و می‌توان بازیکنان بسیاری تربیت کرد.

وی با اشاره به اقدامات مفید بوکس استان در یکی، ۲ سال اخیر دامه داد: با توجه به حضور چندین بوکسور استان در تیم‌های ملی، باید به گسترش این رشته در سطح استان کمک‌کرد. امیدوارم کمبود‌های هیات‌های ورزشی استان، با امکانات و افزایش بودجه سال آینده برطرف شود.

حسینی محراب در پایان با اشاره به موضوع استخدام ورزشکاران، گفت: باید سهم دستگاه‌ها در استخدام قهرمانان ورزشی مشخص باشد و ورزشکار ما نباید از این بابت مشکل داشته باشد.

کاهش ۲۵ درصدی آمار غریق خوزستان

حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در یک سال اخیر با نگاه استانداری و تلاش‌های هیات نجات غریق استان، آمار غریق استان نسبت به سال قبل، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تعلیم ناجی غریق برای رودخانه‌های استان، افزود: هفت قایق برای پوشش هفت منطقه پرخطر و پرحادثه در رودخانه‌های استان خریداری شده و امیدواریم در آینده آمار غریق‌های رودخانه‌های استان کاهش یابد.

بنی تمیم با اشاره به کاشت درخت و تولید نهال توسط منابع طبیعی در مجموعه‌های ورزشی و همچنین ایجاد فضا‌های تجاری ورزشیادامه داد: از این راه به دنبال ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ورزش استان هستیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار