تولید و رهاسازی بیش از ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 بهمن 1402 | 08:49 ق.ظ
تولید و رهاسازی بیش از ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در استان خوزستان تولید و در منابع آبی رهاسازی شده است.

، مدیرکل شیلات خوزستان گفت: مراکز شهید ملکی اهواز و سوسنگرد وظیفه حفاظت از ذخایر ژنتیکی کپورماهیان و ماهیان بومی خوزستان شامل برزم، شیربت، گطان و عنزه را برعهده دارند، این گونه‌های بومی هر ساله در مناطق مختلف از جمله تالاب‌ها، رودخانه‌ها، آب‌بند‌ها و پشت‌سد‌ها رهاسازی می‌شوند که این امر موجب اشتغال جوامع محلی، افزایش امنیت غذایی و جلوگیری از مهاجرت آنها می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در استان خوزستان تولید و در منابع آبی رهاسازی شده است.

سوری تصریح کرد: میزان تولید آبزیان استان خوزستان در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۲۵ هزار تن بوده که بیش از ۷۶ هزار تن مربوط به آبزی پروری (ماهیان گرمابی، میگوی آب شور، ماهیان سردآبی) است.

وی اظهارکرد: امسال برای اولین بار حدود ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سی‌بس که یکی از گلوگاه‌های تامین بچه ماهی و پرورش ماهی در قفس است در ۲ مرکز استان تولید شد که امید است سال آینده در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: امسال همکاران ایرانی توانستند در ۲ مرکز استان با استفاده از هورمون‌های سنتتیک توسط شرکت‌های دانش‌بنیان کار تکثیر را انجام داده و تولید موفقی داشته باشند.

سوری با بیان اینکه دمای آب یکی از عوامل موثر در فصل تخم‌ریزی است گفت: با گرم‌کردن آبی که در تکثیر استفاده می‌شود موفق شدیم ۱۵ تا ۲۰ روز فصل تکثیر بچه ماهی را در استان زودتر انجام دهیم که موجب بهبود تقویم تولید می‌شود.

 
 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار