یک باند اسکیمر در دام پلیس فتای خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1402 | 11:23 ق.ظ
یک باند اسکیمر در دام پلیس فتای خوزستان رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: یک باند اسکیمر که مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند به دام پلیس افتادند.

سرهنگ علی حسینی اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به این واحد پلیس که به رغم همراه داشتن کارت بانکی، از حسابشان برداشت غیرمجاز شده بود موضوع در دستور کار پلیس فتا خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز شناسایی کردند که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی طی عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ حسینی افزود: در ادامه تحقیقات موشکافانه پلیس فتا، همدست این کلاهبردار که در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی کشور اقدام به تبدیل وجوه شکات به طلا می‌کرد، شناسایی و با اخذ نیابت قضائی طی عملیاتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری از هموطنان مبلغ به ارزشی مالی ۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، گفت: در ادامه تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد سرکرده باند با تهیه یک دستگاه اسکیمر “کپی کارت” و در پوشش کارگر پارکینگ بیمارستان، اقدام به کپی برداری کارت بانکی شهروندان می‌کرد و از حساب بانکی ۵۶ نفر از شهروندان سرقت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن توصیه به شهروندان اظهار کرد: شهروندان توجه داشته باشند هنگام کشیدن کارت بانکی، دستگاه‌های کارت‌خوان سالم بوده و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی می‌باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار