معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در۱۴۰۳ تک رقمی می شود| دولت از کمیت در حوزه اشتغال عبور کرده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 1 اسفند 1402 | 09:54 ق.ظ
نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در۱۴۰۳ تک رقمی می شود| دولت از کمیت در حوزه اشتغال عبور کرده است بیرانوند معاون وزیر کار از هدف گذاری برای تک رقمی کرد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در ۶ ماه گذشته ۲۸۰ هزار کارجو در سامانه جستجوی شغل ثبت نام و ۲۷۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده است.

 محمود کریمی بیرانوند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره مهم ترین چالش موجود در اشتغال زایی گفت: دولت از کمیت در حوزه اشتغل عبور کرده است. به خاطر رونق ایجاد شده در کمیت مشاغل ایجادی مساله زیادی نداریم و شاهد روند نزولی نرخ بیکاری در کشور هستیم. مساله که دولت روی آن تمرکز جدی دارد کیفیت مشاغل ایجاد شده است که مهم ترین آنها هم حل مساله بیکاری فارغ التحصیلان است.

امیدواریم که با سیاست هایی که در پیش گرفتیم نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در سال ۱۴۰۳ برای اولین تک رقمی شود

او با اشاره به تک رقمی شدن متوسط نرخ بیکاری در کشور، گفت: امیدواریم که با سیاست هایی که در پیش گرفتیم نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در سال ۱۴۰۳ برای اولین تک رقمی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انتقادهای مطرح شده از سوی کارفرماهای بخش خصوصی مبنی بر نبود نیروی کار متخصص و توانمند، گفت: آموزش های سازمان فنی و حرفه ای از نظر تعداد و کیفیت خیلی بیشتر شده است. ضمن اینکه من به تمام کارفرما ها توصیه می کنم که برای حل این مشکل خود به سامانه جستوی شغل مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه سامانه جستجوی شغل از حدود ۶ ماه پیش راه اندازی شده است، افزود: همه کارفرما ها و کارجو ها می توانند درخواست های شغلی خود را در این سامانه ثبت کنند. در این سامانه این امکان برای کارفرمایان وجود دارد که از مهارت های کارجویان خود مطلع شوند. ضمن اینکه مدارک مهارتی آنها توسط سازمان فنی و جرفه ای در رزومه آنها ثبت خواهد شد و به نوعی گفته های آنها را تضمین می کند.

در ۶ ماهی که از راه اندازی سامانه جستجوی شغل می گذرد حدود ۲۸۰ هزار کارجو در سامانه ثبت نام کرده و حدود ۲۷۰ هزار فرصت شغلی ثبت نام شده است. همچنین در این مدت۳۰ هزار به کارگماری صورت گرفته و حدود ۹۰ هزار تا هم معرفی نامه صادر شده است

به گفته کریمی بیرانوند، در حدود ۶ ماهی که از این فرآیند می گذرد حدود ۲۸۰ هزار کارجو در سامانه ثبت نام کرده و حدود ۲۷۰ هزار فرصت شغلی ثبت نام شده است. همچنین در این مدت۳۰ هزار به کارگماری صورت گرفته و حدود ۹۰ هزار تا هم معرفی نامه صادر شده است. به عبارت دیگر گفتگوی بین کارجو و کارفرما با راه اندازی این سامانه در حال ایجاد شدن است. به مرور زمان قابلیت های آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از افزایش اشتغال زایی برای زنان خبر داد و گفت: تقریباً بیش از ۳۵ درصد اشتغال ایجادی در سامانه رصد اشتغال و ۸۰ درصد اشتغال ایجادی حوزه مشاغل خانگی در حوزه زنان است. طبق آمار درگاه آمار ایران نرخ مشارکت زنان از ۱۳.۱ در ۱۴۰۱ به ۱۴.۴ رسیده است. نرخ بیکاری کل زنان از ۱۵.۷ در سال ۱۴۰۰ به ۱۴.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار