رتبه اشتغال در استان خوزستان ششم شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 اسفند 1402 | 09:33 ق.ظ
رتبه اشتغال در استان خوزستان ششم شد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: متاسفانه رتبه خوزستان از نظر اشتغال خوب نیست؛ در رتبه سوم بودیم و در حال حاضر به رتبه ششم رسیده‌ایم، اما مورد قبول ما نیست.
 
 

 محمد راضی‌جلالی در مراسم جشنواره جوانان برتر ایران زمین با محوریت معرفی جوان برتر خوزستان که شامگاه سه‌شنبه در اهواز برگزار شد، با اشاره  به وضعیت اشتغال جوانان، اظهار داشت: سال‌ها فرصت توسعه صنایع پایین دست از خوزستان گرفته شده بود، اما اکنون توسعه این صنایع در دستور کار است تا علاوه بر ایجاد اشتغال، بازار خوبی ایجاد کند. متاسفانه رتبه خوزستان از نظر اشتغال خوب نیست؛ در رتبه سوم بودیم و اکنون به رتبه ششم رسیده‌ایم، اما مورد قبول ما نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، گفت: در استان خوزستان رویکرد این است که دیگر اجازه ندهیم صنایع مادر و بزرگ توسعه یابند، بلکه باید صنایع پایین دستی را توسعه دهیم تا جوانان در این عرصه‌ها فعالیت کنند.

وی با اشاره به استعدادهای نهفته جوانان خوزستان، گفت: در حال حاضر رتبه ما در آموزش قابل قبول نیست، اما رو به تغییر است.  همچنین باید تغییر رویکرد در آموزش از مقاطع ابتدایی تا دانشگاه ایجاد شود.

راضی‌جلالی افزود: از سوی دیگر نهضت مهارت‌آموزی با محوریت آموزش فنی و حرفه‌ای در خوزستان در دستور کار قرار گرفته است. برای همه صنایعی که می‌خواهند نیروی کار بگیرند یا پروژه‌های جدید اجرا کنند یا توسعه ایجاد کنند، پیوست مهارت‌آموزی در نظر گرفته می‌شود و باید قبل از استخدام، نیروها و رشته‌های مورد نیاز را به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اعلام کنند تا مهارت‌آموزی انجام شود و پس از آن جوانان در این صنایع جذب شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان رویکرد این است که دیگر اجازه ندهیم صنایع مادر و بزرگ توسعه یابند بلکه باید صنایع پایین دستی را توسعه دهیم تا جوانان در این عرصه‌ها فعالیت کنند، گفت: صنایع خوزستان موظف می‌شوند نیروهای مورد نیاز خود برای چهار سال آینده را اعلام کنند تا به عنوان یک کد رشته تحصیلی در دفترچه کنکور اعلام شود و رتبه‌های بالای کنکور می‌توانند از روز اول بورسیه صنعت شوند. این کار موجب می‌شود جوان نخبه در استان خوزستان بماند و در صنعت استان نقش‌آفرینی کند. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار