دادگاه‌ های برخط فرصتی برای شفاف سازی فرآیند‌ های رسیدگی قضایی

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 اسفند 1402 | 09:51 ق.ظ
دادگاه‌ های برخط فرصتی برای شفاف سازی فرآیند‌ های رسیدگی قضایی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خوزستان گفت: دادگاه‌های برخط علاوه بر شفاف سازی فرآیند‌های رسیدگی قضایی، فرصتی بر آشنایی بیشتر با فرایند جلسات دادرسی محسوب می‌شوند.

سید غلامرضا موسوی گفت: برگزاری طرح خدمات قضایی الکترونیک رایگان در مناطق محروم، اجرای مزایده‌های الکترونیک، برگزاری دادگاه‌های علنی برخط و دادرسی الکترونیکی زندانیان، بخشی از خدمات صورت گرفته دادگستری استان در حوزه حرکت دستگاه قضا بر بستر فناوری است.

وی با اعلان اینکه برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند‌های رسیدگی قضایی این فرصت را در اختیار اساتید، دانشجویان و کارآموزان وکالت و قضایی قرار می‌دهد، افزود: همچنین فرصتی است تا به صورت مجازی شاهد برگزاری جلسات دادرسی باشند و با این فرآیند بیشتر آشنا شوند.

موسوی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ دادگاه علنی برخط در خوزستان برگزار شده است و تلاش می‌شود بر تعداد دادگاه‌های برخط در استان افزوده شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خوزستان اضافه کرد: با اجرای طرح خدمات قضایی الکترونیک رایگان در مناطق محروم، زمینه ثبت‌نام بسیاری از ساکنان این مناطق در سامانه ثنا فراهم شد که این موضوع موجب تسهیل در ارائه خدمات سایر فرآیند‌های الکترونیک قضایی و دولتی می‌شود.

امسال با دستور قوه قضاییه برگزاری دادگاه‌های علنی برخط و در بستر الکترونیک به منظور شفاف‌سازی دادرسی و آموزش و آگاهی بخش مردم و کارآموزان در استان خوزستان عملیاتی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار