نمایشگاه دائمی مرکز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب احداث می شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 اسفند 1402 | 10:39 ق.ظ
نمایشگاه دائمی مرکز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب احداث می شود مهندس سعید آتشبار گفت: بنا بر تأکید مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و همراهی و راهبری مدیر اسناد و موزه های صنعت نفت، مکان فعلی نمایشگاه موزه‌ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت برای احداث نمایشگاه دائمی مرکز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب تأیید و مصوب شد.

نشست هم افزایی سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب با جمعی از فعالان میراث فرهنگی استان در حاشیه نخستین نمایشگاه موزه‌ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست مهندس سعید آتشبار سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب، برگزاری نمایشگاه اسناد تاریخی صنعت نفت را فرصتی برای هم افزایی و گفت و گو با علاقه‌مندان صنعت نفت و مدیران اسبق حوزه نفت و گاز جنوب دانست و اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه منشأ خیری شد تا بار دیگر پیشکسوتان صنعت نفت در این مکان گرد هم آیند و ضمن تجدید خاطرات به بازروایی آن بپردازند.

 

سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اهمیت خاطرات و تشریح اقدامات پیشکسوتان عرصه نفت در گذشته، عنوان داشت: پیشکسوتان بازدیدکننده در صورت علاقه مندی به کارگاه خاطره ها ” گفتمان پیشکسوتان” هدایت می شوند و از پیشنهادات و ایده های آن‌ها در این خصوص بهره گیری خواهد شد.

 

مهندس آتشبار خاطرنشان کرد: نشستی گفتمانی با حضور کنشگران حوزه میراث فرهنگی در راستای ایجاد ارتباط موثر میان صنعت نفت، محیط پیرامون و مجموعه های تاریخی و فرهنگی آن برگزار شد و همفکری‌های لازم درخصوص ایجاد ارتباط موثر میان کارکنان صنعت نفت و خانواده های آن‌ها با مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی پیرامونی صورت گرفت.

 

وی گفت: بنا بر تأکید مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و همراهی و راهبری رئیس موزه های وزارت نفت، مکان نمایشگاه فعلی موزه‌ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت برای احداث نمایشگاه دائمی مرکز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب تأیید و مصوب شد.

 

سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب همچنین بر بهره‌گیری از معماری نفتی، ایرانی و اسلامی در نمایشگاه دائمی مرکز موزه ها و اسناد تاریخی صنعت نفت تأکید کرد.

 

در ادامه عاطفه رشنویی، مدیر میراث جهانی جغازنبیل و هفت تپه برپایی نمایشگاه میراثی صنعت نفت در اهواز را اقدامی ارزشمند خواند و اظهار داشت: نفت قدمت بسیار زیادی در خوزستان دارد، اما به دلیل اینکه پشت دیوارهای بسته قرار داشته است، مردم عادی در سطوح کارشناسی و جامعه محلی پیرامون نفت با مخاطرات و تخصص‌های آن آشنایی چندانی ندارند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های معرفی دستاوردها، با بهره گیری از عنصر روایتگری گامی اساسی در راستای نمایش تلاش‌های صورت گرفته در حوزه صنعت نفت خواهد بود، عنوان داشت: استفاده از نظر متخصصان در نمایشگاه به دوستی صنعت نفت و با جامعه محلی پیرامونی آن کمک می کند و مسیر پیش روی این صنعت را در رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت آینده هموارتر خواهد کرد. 

 

مدیر میراث جهانی جغازنبیل و هفت تپه در پایان تصریح کرد: امیدواریم با درایتی که مدیران دست‌اندرکار در این نمایشگاه به ویژه مجموعه روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ارتباط گیری با جامعه پیرامونی داشته‌اند با روایتگری صحیح تاریخ نفت را به سمع و نظر نسل های جدید برسانند زیرا این نگاه آموزشی برای همبستگی ملی اهمیت والایی دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار