جلسه هماهنگی مدیریت سیلاب برگزار شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 اسفند 1402 | 09:44 ق.ظ
جلسه هماهنگی مدیریت سیلاب برگزار شد معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت سیلاب به ریاست مدیر عامل سازمان به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر رخداد بارشی پیش رو خبر داد.

علی شهبازی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲، جلسه هماهنگی مدیریت سیلاب با توجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع رخداد بارشی در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ۱ فروردین ۱۴۰۳ به ریاست عباس صدریان فر و با حضور مدیران و مسئولین سازمان و دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد و اقدامات و هماهنگی های لازم جهت مدیریت سیلاب صورت گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس و از طریق تحلیل پیش بینی های صادره و شبیه سازی جریان رودخانه ها، تمامی نقاط بحرانی شناسایی و تنظیم جریان رودخانه برای کاهش ریسک خطرات سیلاب انجام شده است.

شهبازی ادامه داد: بدین منظور خروجی سدها به حداقل کاهش داده شده است تا از همپوشانی سیلاب در حوضه های میانی و خروجی سدها جلوگیری شود؛ همچنین با توجه به اینکه در ابتدای فصل بهار قرار داریم، حفظ ذخیره کنترل سیلاب کافی در سدها خصوصا در سد دز نیز در دستور کار قرار دارد و با بروز رسانی پیش بینی ها و تحلیل سیلابهای ورودی تنظیم خروجی سد در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این سامانه تقریبا تمامی مسیل های پایین دست سدهای استان پتاتسیل سیلابی شدن را دارند از همه مردم عزیز تقاضا می شود از حضور و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تا پایان رخداد بارشی اجتناب کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار