درج نماد معاملاتی «نیشکر» در فرابورس ایران/عرضه اولیه بزرگ در راه است

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 اسفند 1402 | 09:11 ق.ظ
درج نماد معاملاتی «نیشکر» در فرابورس ایران/عرضه اولیه بزرگ در راه است نماد معاملاتی «نیشکر» به‌عنوان سیصد و چهاردهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد و احتمال عرضه اولیه این هلدینگ بزرگ در اوایل سال آینده قوت گرفت.

دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، یکشنبه (۲۷ اسفندماه) با اعلام این خبر، درج نماد معاملاتی «نیشکر» را گامی مهم در عرضه اولیه سهام شرکت برشمرد و از تلاش‌های کارشناسان و دست‌اندرکاران در مسیر پذیرش شرکت در فرابورس قدردانی کرد.

وی در ادامه به چالش‌های تأمین مالی در اقتصاد بانک‌محور اشاره کرد و گفت: تأمین مالی برای شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی در شرایط فعلی اقتصاد کشور که وابستگی زیادی به سیستم بانکی دارد، با دشواری‌های متعددی همراه است. به همین دلیل، تغییر رویکرد از سیستم بانک محور به سمت تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، راهکاری ضروری برای حل این مشکل به شمار می‌آید.

مدیرعامل توسعه نیشکر افزود: در راستای همین سیاست، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با ارائه درخواست پذیرش به فرابورس ایران و طی کردن مراحل قانونی، هم اکنون نماد نیشکر به‌عنوان سیصد و چهاردهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های این بازار درج شده است.

در همین زمینه نیز اخیراً وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس نیز با اشاره به نامه‌های شرکت توسعه نیشکر مبنی بر ارسال مدارک و مستندات ثبت و تأیید نهایی توسط فرابورس، اعلام کرد: باتوجه‌به اخذ پذیرش از بازار دوم فرابورس، نام این شرکت از تاریخ ابلاغ نامه در فهرست شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد این سازمان به‌عنوان ناشر اوراق بهادار درج شده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس، از این تاریخ به بعد، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مشمول مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مصوب سازمان بورس است و رعایت کلیه ضوابط بر عهده هیئت‌مدیره شرکت خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار