سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 فروردین 1403 | 18:57 ب.ظ
سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خبر داد: اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با همت و تلاش جهادگونه خود توانستند با جلب رضایت اولیاء دم در قالب پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم پس از ۵ سال پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنند. حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی […]

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خبر داد: اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با همت و تلاش جهادگونه خود توانستند با جلب رضایت اولیاء دم در قالب پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم پس از ۵ سال پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در گفتگو با روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان پیرامون این پرونده اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ دریکی از روستاهای شهرستان دزفول درگیری و نزاعی بین ۲ طایفه رخ می دهد و منجر به قتل یک خانم ۳۷ ساله می شود و این حادثه
آتش اختلاف و کدورت را بین این ۲ طایفه بیشتر شعله ور کرد.

وی افزود: متاسفانه سالهای متمادی طی دعواهای متعددی بین این ۲ طایفه مشکلات عدیده ای برای روستا و خانواده ها بوجود آمد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: با تدابیر مزرعه رئیس دادگستری و آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول، پرونده به شورای حل اختلاف جهت حل و فصل این موضوع ارجاع شد.

این مقام قضایی گفت: با تشکیل جلسات متعدد و طاقت فرسا در این سالها که بدلیل عدم اجرای تعهدات از طرف خانواده قاتل، نهایتاً در روز اجرای حکم و در واپسین ساعات زمانی که قرار بود طناب مجازات به گردن قاتل آویخته و حکم قصاص اجرا گردد، با حضور تیم و کار گروه شورای حل اختلاف ویژه قتل در محل اجرای حکم با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم، منجر به گرفتن مهلت ۴۰ روزه جهت اجرای تعهدات خانواده قاتل گردید.

حجت الاسلام امانت بهبهانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان و حلول سال نو تعهدات ظرف ۵ روز اجرایی و به حول قوه الهی منجر به کسب رضایت قطعی و ثبتی اولیاء دم گردید و همچنین طرفین نسبت به تمامی پرونده های مطروحه در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف رضایت کامل اعلام نمودند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تدابیر رئیس و دادستان عمومی و انقلاب دزفول، خانواده مقتول که به حرمت امام علی (ع) قاتل را بخشیدند و همچنین از تلاش های جوهر قلی مدیر امور اداری شورای حل اختلاف دزفول، کمالیان پور رئیس و اعضاء مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان، بر گسترش بیشتر صلح و سازش پرونده های مهم در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار