تحقق جهش تولید با توسعه علمی بخش کشاورزی خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 18 فروردین 1403 | 10:35 ق.ظ
تحقق جهش تولید با توسعه علمی بخش کشاورزی خوزستان رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: کشاورزی صنعتی سبز و مردم محور است که در صورت سرمایه گذاری مناسب می‌تواند در بخش تولید و ایجاد امنیت غذایی جهش ایجاد کند.

جمال فیاضی اظهار داشت: یکی از محرک‌های اصلی در بخش تولید کشاورزی است که می‌تواند در زمینه تولید مواد غذایی و ایجاد اشتغال و امنیت و استقلال غذایی امنیت آور باشد.

وی افزود: برای افزایش تولید و جهش در بخش کشاورزی باید جامعه کشاورزی به سمت کشاورزی صنعتی و علم پایه حرکت کند و از کشاورزی سنتی با بهره‌وری پایین در مصرف منابع آبی و خاکی به سمت کشاورزی علمی و صنعتی با بهره‌وری بالا حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: امروز بخش عمده اشتغال خوزستان ناشی از کشاورزی است و این آمادگی علمی و عملی در دانشگاه فراهم است که در توانمندسازی کشاورزان منطقه همراهی کند.

وی تأکید کرد: در دو سال گذشته رویکرد اصلی ما مسئله مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه و تعریف رویکرد تقویت و توانمند سازی کشاورزان منطقه و آشتی آنها با دانشگاه بوده است و دیوار‌های دانشگاه را برای کشاورزان حذف کردیم.

فیاضی گفت: دانشگاه اکنون بعنوان محور زراعت چوب در خوزستان تبدیل شده است و آمادگی علمی و نیروی انسانی برای ایجاد جهش در اقتصاد چوب وجود دارد و این می‌تواند زمینه پویایی اقتصادی کشاورزان را فراهم سازد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار