۹۹ کیلومتر شبکه گاز دزفول توسعه یافت

تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1403 | 10:29 ق.ظ
۹۹ کیلومتر شبکه گاز دزفول توسعه یافت رئیس اداره گاز دزفول از توسعه ۹۹ کیلومتر شبکه گاز دزفول طی سال گذشته خبر داد و گفت: طرح بزرگ گازرسانی در این شهرستان به طول ۳۶ کیلومتر امسال اجرایی می‌شود.

سیدمهدی صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با ارایه گزارشی از مهمترین اقدامات سال گذشته اداره گاز دزفول اظهار کرد: اجرا و برنامه ریزی طرح بزرگ گازرسانی شامل توسعه ۳۶ کیلومتر شبکه گاز در دزفول و شهرهای تابعه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های بزرگی است که امسال در این شهرستان به طور جدی دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح بزرگ گازرسانی در این شهرستان، تمام نقاطی که در دزفول و روستاهای تابعه درخواست توسعه شبکه داشته‌اند، زیرپوشش شبکه گاز قرار می‌گیرند.

رئیس اداره گاز دزفول افزایش ۲ برابری ظرفیت ایستگاه زیباشهر را از جمله اقدام‌های اساسی برای ‌پایداری شبکه گاز این منطقه دانست و گفت: افزایش ظرفیت ایستگاه زیباشهر علاوه بر حل مشکل افت فشار گاز در این منطقه نیازهای آتی طرح‌های مسکن ملی در حال احداث را نیز مرتفع کرد.

صادقی با اشاره به افزایش ظرفیت گاز ایستگاه محمد بن جعفر(ع) و ایستگاه گنجویان دزفول گفت: افت فشار روستاهای منتهی به شهرک محمد بن جعفر(ع) و نیز مشکل تامین گاز طرح‌های جدید بیمارستان بزرگ دزفول نیز حل شد.

وی افزود: اجرا و بهره برداری از ۳۰ کیلومتر خط تغذیه سالند به بخش شهیون و همچنین اجرای ۵۶ کیلومتر شبکه در ۱۲ روستای این بخش از جمله طرح‌های مهم اجرا شده در این شهرستان طی سال گذشته است.

رئیس اداره گاز دزفول با بیان اینکه طرح نصب علمک روستاهای بخش شهیون به زودی آغاز می‌شود، بیان کرد: گاز رسانی به ۳۰ واحد مرغداری در بخش شهیون از جمله دستاوردهای مهم تکمیل گازرسانی به این بخش است که نقشی تعیین کننده در محرومیت زدایی و ارتقای تولید و اشتغال در شهرستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار مشترک جدید با تکمیل طرح‌های گازرسانی به تعداد مشترکان این اداره افزوده می‌شود.

صادقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین گاز مورد نیار فصل زمستان در این شهرستان گفت: زمستان گذشته باوجود تمام مشکلاتی که در بخش انرژی وجود داشت، خوشبختانه در این شهرستان با تلاش شبانه روزی کارکنان اداره گاز دزفول مشکلی در خصوص تامین گاز مشترکین خانگی و صنعتی به وجود نیامد.

وی تصریح کرد: نصب بیش از ۱۳۰ علمک در شهر سالند و روستای گاومیر، اجرای بیش از هشت کیلومتر شبکه برای گازدار کردن صنایع و مرغداری‌های شهرستان و اجرای بیش از پنج کیلومتر شبکه و نصب ۳۰۰ علمک در منطقه سر سرباز شهر سیاه منصور از جمله طرح‌های شاخص انجام شده طی سال گذشته در این شهرستان است.

 ۹۹ درصد شهرستان دزفول از گاز طبیعی برخوردار است، با اجرای طرح‌های گازرسانی، دزفول تا ۵۰ سال آینده مشکل افت فشار گاز نخواهد داشت.

دزفول ۸۸ هزار و ۵۰۰ مشترک گاز و ۹ جایگاه سی ان جی دارد؛ ۵۷ مرغداری و ۴۵ شرکت صنعتی دزفول از گاز طبیعی برخوردارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار