چشم استاندار روشن

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 6 خرداد 1397 | 11:56 ق.ظ
چشم استاندار روشن کشاورزنیوز

آیا اصل استقلال قوه ی مجریه در خوزستان از بین رفته؟

وقتی یکی نماینده در انتصابات نقش دولتی ها را به خوبی ایفا می کند!

به گزارش کشاورزنیوز: چندی پیش مدیر تعاون روستایی یکی از شهرستان های کشاورز خیز بنا به دلایلی سوال برانگیز بر کنار شدوبعد ازآن طی مراسم رسمی سرپرست اداره ی تعاون روستایی این شهرستان معرفی شد.

اما دیری نگذشت که نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خود را در جایگاه دولتی ها قرار داد وهمان فردمعزول شده که دیگر هیچ گونه حکمی ازسوی سازمان متبوعه ی استانی ویامرکزی ندارد رامجددا برمسند مدیریت تعاون استانی تعاون روستایی این شهرستان قرارداد. وازحضور وآغاز به کار مدیرجدید دارای حکم رسمی در اداره تعاون روستایی جلوگیری کرد.

فرد معزول شده که هم اکنون از نظراین نماینده-او مدیر تعاون روستای است بدون حکم رسمی و حتی شفاهی در اداره متبوعه حدود ۲هفته- درحال تردد است در حالی که وی هیچگونه جایگاه حقوقی در اداره تعاون روستایی ندارد و براساس قانون حتی حق دستور دادن تشکیل جلسه و حضور در جلسات و یا امضا را ندارد!

به گفته ی برخی منابع موثق این فرد معذول دارای پرونده ی حقوقی بوده که درزمان تصدی مدیریت قبلی خود دراین شهرستان مشکلاتی را درصنف کشاورزی به وجود آورده است.

البته اقدام این نماینده جزواتفاق های تعجب برانگیز ازسوی برخی دیگر ازنمایندگان مجلس در استان بوده که درحال تشدید بوده وبه نوعی تجاوز به حدود صلاحیت دولتی ها در خوزستان تبدیل شده است.

اساسا دخالت نمایندگان شهرستان ها در کار دولتی ها و چیدمان مدیریت به اولویت کاری آنها تبدیل شده است.که باید منتظرپیامد این رویه نادرست بود.

حال باید پرسید آیا اقدام نماینده ی شهرستان ودخالت مستقیم درامور انتصابات حوزه انتخابیه خود وجاهت قانونی دارد؟

آیا اینگونه انتصاب ها که حالت زور گویی و دور زدن قانون را دارد یک نوع تبانی بین دولتی ها و نمایندگان مجلس تلقی نمیشود؟

البته باید دید اقدام اخیر این نماینده مردم که غیرقانونی بوده وشان ومنزلیت یک قانون گذار را به زیر سوال برده مورد استقبال کارگزاران مردم بوده یاخیر؟

یا اینکه این اعمال فشار ودخالت واعمال نظر در چیدمان افراد در راستای منافع شخصی چه کسی وچه کسانی بوده است؟

آیا اینگونه انتصاب ها که حالت زور گویی و دور زدن قانون را دارد یک نوع تبانی بین دولتی ها و نمایندگان مجلس تلقی نمیشود؟

به نظر میرسد اگر قرار است مدیریت ارشد استان و زیر مجموعه ی آن به پیشنهاد نمایندگان عمل کنند و به طور مثال آنها را در چیدمان مدیریت ها دخالت دهند پس بهتر است که آشکار و بدون لفافه و پرده پوشی این کار صورت گیرد!

اگر چه دخالت نمایندگان در انتصابات و چیدمان مدیران به یک پدیده شوم در استان تبدیل شده است اما باید دید که مدیریت ارشد استان یعنی استاندار در برابر این خواسته های نمایندگان خم به ابرو می دهد و یا اینکه چه خواسته ار را برای وی تحقق نموده اند؟

صراحتا باید تاکید کرد : دخالت ها برخی نمایندگان در امور انتصابات به گونه ای فاجعه بار است که گاها تصور می شود وجود برخی از این افراد تاکنون خود از موانع اصلی توسعه استان بوده اند!

در پایان باید تاکیدمی شود افکار عمومی به دنبال دریافت پاسخی ازسوی مدیریت استان برای اثبات یا رد این ادعا خواهندبود!

 

 


  1. admin   خرداد ۹, ۱۳۹۷  

    ای جانم چه قلمی دارید..‌چه متن قشنگی👍

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار