افکار عمومی به دنبال پاسخ های شفاف از عملکرد جهاد کشاورزی می باشد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 27 مرداد 1397 | 10:28 ق.ظ
افکار عمومی به دنبال پاسخ های شفاف از عملکرد جهاد کشاورزی می باشد کشاورزنیوز

کشاورز نیوز به دنبال شفاف سازی در حوزه کشاورزی خوزستان می باشد!

چند سوال پرسیده نشده از چنگلوایی

افکار عمومی به دنبال پاسخ های شفاف از عملکرد جهاد کشاورزی می باشد!

پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز: طی چند سال اخیر ، مدیران سازمان جهاد کشاورزی با آسانترین سوالها روبرو بوده اند که علت آنهم عدم اطلاع خبرنگاران و رسانه ها از چالش های اساسی و فنی بخش کشاورزی بوده است.

امری که شاید نبود یک رسانه تخصصی بخش کشاورزی که خبرنگاران آن با وقت گذاشتن روی موضوعات پشت پرده کشاورزی و ارتباط با عوامل درون سازمان و کشاورزان از دلایل اصلی آن بوده است.

اما اکنون پایگاه تحلیلی خبری کشاورز نیوز به پشتوانه منابع خبری موثق و توانمند خود در درون بدنه سازمان جهاد کشاورزی در صدد ورود به مسائلی است که شاید تاکنون هیچ وقت موشکافانه به آن ورود نشده و در ابتدای این مسیر با طرح چند سوال از آقای چنگلوایی آغاز می کنیم!

سوالاتی که شاید جواب آنها برای اطلاعات استاندار و نمایندگان و سایر حامیان عملکرد جهاد کشاورزی مفید باشد.

حتماً جناب آقای چنگلوایی به عنوان یکی از مدیران به شدت معتقد به تفکرات دولت و شخص رئیس جمهور مبنی بر لزوم پرسشگری نقادانه از مسئولین به این رسانه به عنوان تنها رسانه تخصصی بخش کشاورزی خوزستان اجازه خواهند داد که چند سوال از ایشان پرسیده شود!

جناب آقای چنگلوایی، شما در سال زراعی ۹۶-۹۵ میزان تولید گندم استان را ۱۸۱۰ هزار تن اعلام کردید در حالیکه میزان کل خرید گندم از کشاورزان ۱۳۵۰ هزار تن بوده امری که در تمام سنوات ماقبل نیز جاری بوده است مثلاً سال قبلش ۹۵-۹۴ میزان تولید ۱۸۶۰۰۰۰ تن اعلام کرده اید در حالی که خرید ۱۳۹۵۰۰۰ تن بود. این تفاوت چند صد هزار تنی در صورت غیر واقعی بودن به گفته کارشناسان مستقل ضربه ای جبران ناپذیر بر کشاورزی استان وارد آورده است که از جمله آن محرومیت کشاورزان برخی مناطق استان از دریافت خسارت صندوق بیمه محصولات کشاورزی( لازم است بدانیم صندوق بیمه بر اساس میزان گندم تولید شده که جهاد کشاورزی اعلام می نماید خسارت پرداخت می کند و اگر میزان تولید گندم اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی از میانگین چند ساله بیشتر باشد، صندوق می گوید که خسارتی واقع نشده که من به کشاورز خسارتی بدهم) و زیانهای متعدد دیگر….

سوال دوم: میزان وسعت سطح کشت گندم آبی شما در این سال ها که به تهران اعلام کرده اید چقدر بوده است؟

سوال سوم: جناب آقای چنگلوایی، در تمام سال های مدیریت خود همواره خوزستان را استان اول در تولید محصولات کشاورزی اعلام کرده اید آیا این اول بودن با احتساب ۷.۸ میلیون تن نیشکر است؟ یا بدون احتساب آن؟

(چرا که چنان چه اذعان می فرمایید تولید نیشکر در استان هیچ ارتباطی با عملکرد سازمان جهاد کشاورزی ندارد) و لطفاً بفرمایید بدون احتساب این ۷.۸ میلیون تن نیشکر، سازمان جهاد کشاورزی خوزستان(کالیفرنیای ایران) در تولید محصولات کشاورزی در کشور چندم است؟

اما مسئله بسیار مهم دیگر، در شرایطی که استان خوزستان در بحران بی آبی به سر می برد و این بحران احتمالاً ادامه خواهد داشت و می طلبید مقامات عالی استان روی این محور از فعالیت های شما توجه نمایند، موضوع عملکرد سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در امر خطیر آبیاری تحت فشار است.
( چه در دوران مدیریت آب و خاک حضرتعالی چه در دوران ریاست سازمان جهاد کشاورزی شما)

سوال چهارم: لطفاً اگر صلاح می دانید در جهت تنویر افکار عمومی استان، بفرمایید میزان اجرای آبیاری تحت فشار استان در سال گذشته چند هکتار بوده و در جایگاه چندم کشور قرار گرفتید؟

امری که به حیات و ممات کشاورزی خوزستان وابسته است و اول شدن در آن واقعاً می تواند یکی از نشانه های شایستگی محض شما باشد.(به عنوان امری که اهتمام و پیگیری آن جهت جذب بودجه و اجرای پروژه ها مدیریت قوی سازمان را می طلبد و گرنه گندم و خیار و گوجه را چه سازمان جهاد کشاورزی بخواهد و یا نخواهد کشاورزان برای تامین معاش خود کشت خواهند کرد)

جناب آقای چنگلوایی، بی صبرانه منتظر پاسخ های آن مقام عالی جهت ورود به یک بحث اساسی کارشناسی جهت روشن شدن ابعاد مختلف عملکرد سازمان جهاد کشاورزی می باشیم.

بدیهی است با توجه به بیانات متعدد آن مقام در جایگاه ممتاز و دست نیافتنی کشاورزی استان پاسخ به این سوالات قطعاً کار دشواری نخواهد بود مگر آنکه……!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار